Podziemna Wyspa
Szczegóły
- Autor
- Nor-Beer-T
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Niemożliwy
- Język
- Polski
- Podziemia
- Nie
- Woda
- Kontynenty
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- pokonanie bohatera
- Warunki przegranej
- strata bohatera
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 4
- Wyświetlono szczegóły
- 17786 razy
- Pobrano
- 15782 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Długa, dobrze wykonana misja, której celem jest zabicie bohatera zamkniętego na podziemnej wyspie. Gra skupia się głównie na dotarciu do tytułowej wyspy, jest długa i początkowo dosyć wymagająca. Mapa jest przyjemna dla oka, gra się całkiem długo, ale dzięki urozmaiceniom które napotkamy po drodze nie nudzi się. Polecam, tylko ściągać i grać!
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Mapkę zrecenzował: Lipa_4.
https://web.archive.org/web/20140423052327/http://mapy.heroes.net.pl:80/rec08.html
1. Wykonanie
W podziemiach na wygnaniu przebywa wygnaniec imieniem Cahl. Został tam uwięziony przez Theodorusa. Zadaniem gracza jest pokonanie Cahla, zanim ten urośnie w siłę i złamie zaklęcie jakie na nim ciąży. Aby tego dokonać musimy stworzyć naprawdę potężną armię i po drodze uwolnić Theodorusa z więzienia strzeżonego przez błękitne smoki. Tyle o fabule. Gra urozmaicana jest miłymi kontrybucjami :) Rzeź jest straszliwa, a zdobywane punkty doświadczenia idą w setki tysięcy, a nawet miliony. Mapa wykonana bardzo starannie. Jest w najwyższym stopniu urozmaicona, brak jakichś kanciatych brzegów, a autor zadbał o każdy szczegół. Podziemia również robią wrażenie, ale mogłoby być ich więcej. Także fabuła mogłaby być nieco bardziej rozbudowana (aż proszą się listy z więzienia od Theodorusa :-) ). Za wykonanie nota: 45 pkt.
2. Strona strategiczna
Strategie są w sumie dwie. Zaczynają się tak samo: jak najszybciej zająć wszystkie Bastiony, przedrzeć się Kyrre na brzeg morza, zejść do podziemi, jak najszybciej pokonać niebieskiego gracza (w tym czasie można zrobić desant morski na zielonego, ale nie polecam, bo jest on dość mocny, a nie przeszkadza nam w misjach), następnie urządzić jatkę brązowemu (dwa drzewa doświadczenia na wysokich poziomach - to ważne). Dalej jest rozdroże: rozpakować armię z trzech opanowanych obszarów i wykrwawiać się w bojach i questach nakazanych lub mieć bohatera na 30 poziomie, pokonać 3000 czarodzieji. Zebrać armię ze wszystkich Bastionów i bez problemów ruszyć na Calha, omijając lotem lub wrotami wymiarów przeszkody. Dobrze jest mieć magię ziemi, powietrza i wody - są bardzo przydatne. Za strategię: 35 pkt.
3. Grywalność
Absolutnie polecam każdemu maniakowi heroes, ale ostrzegam - poziom SUPER TRUDNY. Panowie z 3DO patrzcie i uczcie się robienia mapek od tego młodzieńca :-). Na 130% powinniśmy dać sobie radę. !!UWAGA!! Ta mapa przyciąga jak magnes do kompa na długie godziny (co ostatnio rzadko mi się zdarzało). Ocena za grywalność: 15 pkt.
Podsumowując mamy doczynienia z perełką wśród map HoMM3, standardowe mapki wysiadają. Autorowi wróżę świetlaną przyszłość co do jego twórczości.
Nota ogólna: 95 pkt. (w szkole byłoby 6 :-) ).
Mapkę zrecenzował: Lipa_4.
Nie mój typ mapy. Początek jest nudny, jesteśmy odcięci od wrogów, blokuje nas strażnik misji chcący 6 złotych smoków i 50 dzików, a dostęp mamy tylko do jednej knurzej doliny. Na mapie jest pełno budynków zwiększających statystyki bohatera oraz potężnych artefaktów, ALE zablokowany jest miejski portal... Więc z jednej strony nie ma problemu z wygrywaniem wszystkich bitew bez żadnych strat, korzystając z oślepienia i wskrzeszenia, z drugiej sporo jest irytującego ganiania się z komputerem i zabawy w kotka i myszkę.
Dziwne jest także, że choć mamy dostęp do skarbca w aż dwóch Bastionach, to co jakiś czas pojawia się zdarzenie czasowe, które zabiera CAŁE złoto. Bezsens zupełny, to już trzeba je było zablokować we wszystkich zamkach, skoro i tak są bezużyteczne, bo gromadzenie złota jest niemożliwe.
Mapy ostatecznie nie ukończyłem, podbiłem całą śnieżną część z Fortecami i dałem sobie spokój. Oceny nie daję, bo mapa może się podobać ludziom lubiącym grać bez miejskiego portalu, ja do takiej gry nie mam już nerwów i czasu.
Z jakiegoś powodu nie pojawiły mi się akapity w komentarzu oraz nie mogę go edytować.
Żeby zrobić akapity trzeba dać dwa odstępy między wierszami. Nie masz ołówka do edycji w prawym górnym rogu wiadomości obok kosza?
Mapa bardzo ładnie wykonana, choć osobiście wolę jak jest wykorzystany cały dostępny teren. Początek to walka o surowce i pierwszy zgrzyt – musimy dorobić się 3 złotych smoków 50 knurzych jeźdźców i bezrobotni musimy czekać, aby grać dalej. Po przestoju zaatakowałem niebieskiego i dostałem objawienia – ja już wiele lat temu byłem tutaj! Autor powinien poinformować, że to stara mapa i czy są jakieś zmian.
Ponieważ mapę odpaliłem w hotcie grałem dalej, bo to eliminowało duży błąd – dostępność kapelusza maga, co wcześniej kończyło zabawę. Zmieniłem tylko to, że zamiast niebieskiego poszedłem do zielonego ze względu na błękitnego smoka i zaklęcia.
Moim zdaniem zamiast kapelusza maga powinien być zwój miejski portal i dwie knurze doliny.
Dla SoD moja ocena to 3, dla HotA +5 co daje 4.