Warning (2): filesize(): stat failed for [HotA] Chaos w Dracothii.h3m [/www/sites/cms/cms/lib/Cake/Utility/Validation.php, line 982]
Krypta Map - Jaskinia Behemota

Chaos w Dracothii

Szczegóły

Autor
Cartagin
Rozmiar
H (180x180)
Poziom trudności
Trudny
Język
Polski
Podziemia
Tak
Woda
Kontynenty
Fabuła
Tak
Warunki wygranej
pokonanie bohatera
Warunki przegranej
utrata wszystkich bohaterów i zamków
Graczy ludzkich
4
Graczy komputerowych
4
Wyświetlono szczegóły
265 razy
Pobrano
104 razy
Średnia ocena
0

Kiedyś, jeszcze nie tak dawno temu, Dracothia wyglądała inaczej. Smoki żyły z ludźmi w harmonii, a Smoczy Jeźdźcy byli strażnikami pokoju. Potem, nie wiadomo skąd, pojawiły się Demony, a harmonia została zachwiana. Świat się zmienił. W ludzkie serca wkradła się chciwość. Smoczy Jeźdźcy zwrócili się przeciw sobie. Same smoki oszalały, nie można już było nad nimi panować. Pojawiły się masowe grabieże. Utworzyły się pirackie oddziały, które szybko opanowały morza. Na świecie zapanował chaos. Chaos, który wciąż się rozrasta. Tylko zabicie przywódcy Demonów przywróci harmonię i pokój. Cztery rycerskie rody podjęły się tego trudnego zadania. Nie wszystkim się uda.

****************************************

Mapa tworzona przede wszystkim z myślą o grze wieloosobowej na kilka dłuższych wieczorów, coś dla prawdziwych miłośników Heroes. Oczywiście rozgrywka solo również jest możliwa, choć to nie będzie już ta frajda, bo jak wiadomo inteligencja CPU nie błyszczy.
Wersja HotA 1.6.1
Prace nad mapą zostały rozpoczęte, gdy ta wersja była aktualna i w tej wersji została ukończona.
Mapa typowo eksploracyjna z bardzo silnym nastawieniem na fabułę, rozwijaną w trakcie całej rozgrywki.
Mapa zawiera wiele elementów losowych, w tym jednokierunkowe monolity wejścia z kilkoma wyjściami. Już w początkowej fazie rozgrywki możemy znaleźć się w skrajnie różnych jej częściach. Ta losowość jest celowa, ale przemyślana i nie całkowicie przypadkowa. Sprawia, że mapa jest nieprzewidywalna oraz że każda kolejna rozgrywka na niej będzie zupełnie inna.
Mapa ma cztery strefy startowe przeznaczone dla graczy ludzkich, które są idealnie zbalansowane, a przynajmniej starałem się, by tak właśnie było. Strefy startowe zawierają dokładnie te same objekty, losowe siedliska są tych samych poziomów, a losowe jednostki tych samych poziomów i w tych samych ilościach. Początkowi bohaterowie również są podobni. Strefy różnią się jedynie ukształtowaniem terenu, choć i pod tym względem starałem się zachować balans. Gracz komputerowy ma pewien niewielki bonus w postaci ilości jednostek i zasobów.
Strefy startowe w początkowej fazie rozgrywki są bezpieczne. Przed odwiedzeniem czerwonego namiotu, co szybko nie nastąpi, nikt do stref się nie dostanie. Można zatem, bez stresu, że już w pierwszych tygodniach zostaniemy zaatakowani, wybudować kapitol. A kapitol się przyda, bo złoto na tej mapie, pomimo dużej ilości miast, jest w deficycie.
Z chwilą opuszczenia stref startowych, tj. z chwilą przejścia przez pierwszy monolit, balans i bezpieczeństwo się kończą i zaczyna się prawdziwa rywalizacja. Kto pierwszy odkryje strategiczne tereny, kto pierwszy zdobędzie zamki, oflaguje kopalnie, siedliska, ale PRZEDE WSZYSTKIM, kto pierwszy wykona różne misje, których na mapie jest naprawdę wiele, ten zyska przewagę nad przeciwnikami.
Wszyscy bohaterowie zostali zmienieni, a rozgrywka będzie się toczyć zupełnie nowym ich zestawem. Znane twarze bohaterów otrzymały nie tylko nowe imiona, ale również nowe specjalności, umiejętności, nowe biografie, a w wielu przypadkach nawet nową przynależność do klas.
We wszystkich zamkach rozbudowa Gildii Magów została ograniczona do III poziomu. Najsilniejsze czary IV i V poziomu bohaterowie mogą przyswoić jedynie na mapie przygody. A możliwości ku temu jest wiele: spotykając uczonych, odwiedzając kaplice, piramidy, spełniając misje w chatkach proroka, otwierając puszki pandory, bądź stąpając na zdarzenie.
Podobna sytuacja jest z jednostkami. Najsilniejsze jednostki VII poziomu można zrekrutować jedynie na mapie przygody. W zamkach ich budowowle zostały wyłączone.
Z rozgrywki wyłączone też zostały: Nekropolia, nekromancja oraz czary "Ożywienie" i "Zniszczenie nieumarłych". Sami nekromanci zaś są wprawdzie dostępni, ale utracili oni, poza pewnymi wyjątkami, swoją zdolność. Zablokowany został też czar "Wrota wymiarów". Wszystkie inne czary, w tym "Lot" są dostępne.
Na całej mapie przygody nie ma dróg. Zatem "Logistyka", "Znajdowanie drogi" i artefakty zwiększające zakres ruchu będą wielce przydane. Z ich zdobyciem problemów raczej nie będzie.
Odwrotnie zaś, tj. bardzo wiele na mapie jest zdarzeń, które mają na celu wzbudzenie emocji podczas rozgrywki - pozytywnych i negatywnych. Możemy trafić na zdarzenie dające nam znaczne ilości zasobów, jednostek, bądź potężne czary i artefakty, ale możemy też trafić na zdarzenie, po którym nasze ilości zasobów lub armia bohatera odczuwalnie się uszczuplą. Podobna sytuacja jest z puszkami pandory.
Na mapie jest też wiele ukrytych miejsc z ogromnymi skarbami (np. kilkadziesiąt/kilkaset tys. szt. złota, czy kilkaset/kilka tys. szt. zasobów) i wiele sekretnych, całkowicie niewidocznych ścieżek przejścia. Dowiesz się o nich czytając informacje pojawiających się zdarzeń czasowych, śledząc pogłoski w tawernach, spełniając misje proroków oraz czytając tabliczki na lądzie i wiadomości z butelek na morzu.
Rozgrywka wymaga spolszczonej wersji HotA. TAK, mapa zawiera polskie znaki!!! Więc jeśli ktoś nie chce czytać krzaczków, to powinien pobrać sobie spolszczenie, choćby z portalu JB.
Mapa przetestowana kilkukrotnie na różne sposoby.
Życzę przyjemnej rozgrywki i liczę na rzetelne opinie i oceny.

Komentarze

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.