Plasawica Huntingtona
Szczegóły
- Autor
- Veracruz
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Normalny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 2348 razy
- Pobrano
- 1298 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Plasawica Huntingtona lub choroba Huntingtona (lac. chorea chronica hereditaria progressiva, ang. Huntington's disease, chorea progressiva maior, HD) – choroba genetyczna osrodkowego ukladu nerwowego objawiajaca sie zaburzeniami ruchowymi, zaburzeniami psychicznymi oraz otepieniem
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Intrygująca nazwa i opis scenariusza. Mapa przeznaczona jest dla czwórki graczy reprezentujących kolejno: Zamek, Bastion, Loch i Nekropolię. Specyfika scenariusza polega na tym, że zaczynamy z 'gołym' miastem, a jednocześnie otrzymujemy Statuę Legionisty. Zapewnia ona wielki przyrost, ale jednocześnie rozbudowa naszego miasta nie będzie rzeczą łatwą, bowiem na początku tracimy zasoby - o ile nie gramy na dwóch ostatnich poziomach trudności - większość z nich. Rozbudowa jest więc trudna, zwłaszcza że źródła surowców najniższych poziomów są wyjątkowo dobrze strzeżone, jak i siedliska. Kluczem do zwycięstwa mogą okazać się lampy dżinnów rozsiane po krainie. Strefa gracza obejmuje ponad to siedliska różnych poziomów, obiekty wzmacniające, nielosowe artefakty, skarbce i namiot klucznika. Jest on o tyle ważny, że uniemożliwia wrogom wejście do naszej strefy, przynajmniej do pewnego momentu. Opuścić naszą strefę możemy dwojako - konwencjonalnie lądem jak i korzystając z monolitu wejścia. W każdym z wypadków odwiedzimy strefę neutralną w której znajdują się dodatkowe miasta - niektóre wyedytowane, kopalnie jak i siedliska. W nich zmierzymy się z przeciwnikami. Walki będą się toczyć długo i być całkiem zażarte, bowiem wrogowie mają nie tylko bezpieczną strefę, ale i mogą zrekrutować wielu bohaterów - dodatkowo toczyć się mogą w wielu miejscach, w tym podziemiach, pełnych surowców i skarbców z jednostkami. Zwycięstwo można osiągnąć wykorzystując Czapkę Admirała - choć jest bardzo solidnie strzeżona, lub rekrutując Gem. Wtedy uzyskujemy dostęp do bazowych stref przeciwnika inaczej musielibyśmy walczyć ze 140 Archaniołami w antymagicznym garnizonie. Oczywiście zwycięstwo jest możliwe - armie po kilku miesiącach mogą być dzięki Statule imponujące.
Mapa od strony wizualnej prezentuje się dobrze, zarówno lądy jak i podziemia i woda, ciekawym rozwiązaniem są mosty utworzone przez portale. Mapa posiada wiele ciekawych rozwiązań z których wspomnę o dostępności Portalu miejskiego w zamian za skromne 45 000 sztuk złota, tudzież liczne stacjonarne Bramy miast. Liczne siedziby Strzelców, siedziby najpotężniejszych smoków. Składane artefakty odpowiednio strzeżone. Na mapie nie ma chatek misji, ale można łatwo (4 obeliski) znaleźć Graala - niełatwo pokonać jego strażników. Tym co budzi wątpliwości jest oprócz odblokowania wszystkich bohaterów - poza nie wiedzieć czemu bohaterami Przystani manewr z drenażem zasobów. Tzn. to dobrze, że gracz ludzki traci je na starcie, ale później w swej strefie startowej może znaleźć dodatkowe zasoby i jednostki. Jak napisałem może. Są one bowiem zdarzeniami umiejscowionymi na które możemy, ale nie musimy natrafić - nie zawsze są w miejscach oczywistych. Gracze SI nie mogą pozyskać bonusu, choć ich zasoby nie są uszczknięte. Wydaje mi się, że aby zmniejszyć losowość można by po prostu nie pozbawiać graczy ludzkich rudy/drewna.
Podsumowując Plasawica Veracruza to ciekawy scenariusz z niestandaryzowanymi rozwiązaniami. Jakkolwiek początek to poowoolnee rozkręcanie się to gdy już uda zebrać odpowiednią armię rozgrywka staje się dynamiczna. Strefy neutralne często zmieniają właścicieli, dodatkowo warto zadbać o eksplorację wody, która to stanowi klucz do zwycięstwa. Problematyczna jest losowość - jacy trafią się strażnicy, czy uda się pozyskać dodatkowe zasoby, jednostki, do wyboru trafią się odpowiednie umiejętności. Finalnie oceniam mapę na solidne 4.
Dzięki za opinie. Mapa już przeszła mały upgrad-zik. Nwm tylko czy Jaskinia B. jest wyposażona w funkcje aktualizacji map.
Co się tyczy notki:
1. Ilość jednostek strzegących garnizonów już wcześniej została przeze mnie zmniejszona. Nie potrzebnie spowalniały grę.
2. "Wydaje mi się, że aby zmniejszyć losowość można by po prostu nie pozbawiać graczy ludzkich rudy/drewna" - zdarzenie losowe "plaga surowcowa" nie odbiera graczom ani rudy, ani drewna. P.S: gro surowców jest ukrytych w/na naszych biomach startowych. CPU nie ma problemów ze znalezieniem ich, bo, jak wiadomo, widzi wszystko. Natomiast graczom ludzkim tak skrupulatnie ukryte przedmioty najwyraźniej umykają.
3. " Tym co budzi wątpliwości jest oprócz odblokowania wszystkich bohaterów - poza nie wiedzieć czemu bohaterami Przystani" - A to mój drogi jest efekt błędu edytora jaki przytrafił mi się podczas tworzenia mapki. Zeby się nie rozpisywać, podam link do tematu: https://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?t=3901
4. "Gracze SI nie mogą pozyskać bonusu, choć ich zasoby nie są uszczknięte" - naprawione
A tak offtopic: Powiedz mi czy udało Ci się zdobyć którąś z relikwii?
1. W gruncie rzeczy nie jestem pewny, czy należy zmniejszać liczbę Archaniołów - walka z nimi to jednak trudna rzecz i w jakiś sposób stymuluje gracza do kombinowania jak tu dostać się do wrogów bez dużych strat.
2. Jeśli faktycznie zdarzenia są dostępne teraz dla SI to dobrze, ale wciąż brak informacji o nich dla gracza. Sam choć obejrzałem mapę przez edytor udostępniając ją zapomniałem o zdarzeniach. Przypadkowo natknąłem się na 2 zdarzenia dodające mi oddziały, a na 2 dodające zasoby gdy miałem już zajęte tartak/rudę. Na trzecie z obydwu rodzajów zdarzeń nie natknąłem się.
3. Rozumiem. Nadal pozostaje kwestia Gelu/Dracona, którzy psują balans. Dodatkowo Gem zaczyna z przywoływaniem łodzi, a i nie brak opinii że można pozbyć się specjalistów od sokolego oka, pierwszej pomocy, europeistyki, artylerii. Oraz oczywiście tychże zdolności i związanymi z nimi artefaktami. Zauważ, że na Twojej mapie kompletnie bezużyteczne jest znajdowanie drogi i Buty wędrowca
Off. Udało mi się zdobyć Płaszcz Dyplomacji i Buty lewitacji. Niedużo tego, ale po prostu ich losowi strażnicy byli dość słabi, a i jak już postanowiłem przekonać czemu Kapelusz admirała tak przyciąga feniksy miałem za dużą armię aby wróg mógł stanowić jakieś wyzwanie.
PS. Mapę poprawia się dodając poprawioną wersję do Krypty, z tym że w opisie mapy możesz wyszczególnić poprawki, których lista zostanie potem opublikowana. Pozostałe pola pomijasz, chyba że coś się zmieniło.
Dobra. Wprowadziłem pewne zmiany. Pozostaje rzecz jedna... co to je ta europeistyka!? Wiem, że zalatuje to noob'stwem, ale wertując w swojej pamięci za nic nie mogę sb przypomnieć abym spotkał się kiedykolwiek z taką umiejętnością; internet zaś milczy w tej sprawie jak grób. Inna sprawa, że od wielu już lat grywam na wersji angielskiej. Czyżby chodziło o tę nową cechę obniżająca moc [Interfernce}?
Co do ostatniego akapiciku. Jeśli dobrze rozumim [ a zapewne nie ] to mam poprostu dodać nową mapę z tą samą nazwą, a stara wersja zostanie z automatu zastąpiona...? Oki doki.
Btw: Dzięki, że Ci sie chciało skrobnąć troszkę tekstu. Fajnie jest spojrzeć na swóją mapkę oczami innej osoby i dowidzieć sie jak mało jeszcze wiem o arkanach tegoż - jakże - trudnego fachu zwanego mapmakingiem:)
Europeistyka to jest taki żart. To jedna ze specjalistycznych dziedzin politologii nauczanych na różnych Wyższych Szkołach Lansu i Balansu.
Nie, to wygląda tak że dodajesz mapę, a ona później jest 'ręcznie' podmieniana na nową wersję. Btw. nic się nie pojawiło w zasobach Krypty.
Pff... żartowniś :p
Dodałem nowiuśką wersje mapy, ale do pobrania w dalszym ciągu jest stara, hmm... Cza poczekać.
Zmiany wprowadzone 11 lutego 2023:
- poprawiono drobne błędy;
- wprowadzono mniejsze i większe korekty;
- zmniejszono ilość jednostek strzegących garnizonów;
- zmniejszono ilość jednostek strzegących kopalni;
- zmniejszono ilość jednostek strzegących reliktów;
- zablokowano niektórych bohaterów;
- wyłączono zbędne artefakty i umiejętności.
ŚWIETNA mapa od kilku dni jedna z moich ulubionych, całe święta ją katowałem :)?
masz gdzieś więcej swoich map?
Inne mapy Veracruza to m. in.:
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/362
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/363
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/365
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/765
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/829
https://mapy.heroes.net.pl/mapa/886
Mapa Dolina Daggerwin (Daggerwin Valley) z zasobu map dodawanych do HotA jest także jego autorstwa.
Dzieki bardzo za odkopanie moich starych map Tabris. Wszelki duch cb chwali. Byłem jużech pewien, ze te mapy przepadły... A tu niespodzianka - som! Jeśli istnieją jeszcze jakieś tworki z moją sygnaturą, to rad bym był za ich zalinkowanie.
Do L3G1ON: Na zaprzyjaźnionej stronce "Akademia Wojny" jest wincy moich map.