Archipelago
Szczegóły
- Autor
- Tommy
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Niemożliwy
- Język
- Angielski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Kontynenty
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 8
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 1889 razy
- Pobrano
- 1455 razy
- Średnia ocena
- 3.0000000000000000
Hej ;) Chciałem zrobić mapę, którą można wygrać na dużo sposobów, ale nie będzie to super łatwe i chyba mi się udało. To raczej szybka mapa, dlatego nie spodziewajcie się grać jej dłużej niż parę miesięcy, mimo to myślę, że się Wam spodoba. Dajcie znać co o niej myślicie, co jest ok, a co nie za bardzo ok :)
Powodzenia!
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Panie, a słyszałeś pan o czymś takim jak wizualna strona mapy?
Popatrz na podziemia, pustki, nudy, nie ma tam nic! Schodzisz i w zasadzie tylko przemieszczasz się z punktu a do punktu b. Zdecydowanie je trzeba dopracować (a przede wszystkim wykończyć, bo wstawienie tam zamków, paru kupek złota i utopii, to nie wykończenie mapy).
Hej :)
Wiem, że wizualna strona mapy pozostawia wiele do życzenia, ale ten aspekt mapy zawsze był dla mnie czymś mniej ważnym, w porównaniu do mechaniki na której chciałem się skupić. A podziemia faktycznie są biedne, zastanawiałem się, nad urozmaiceniem ich tu i ówdzie, ale chciałem, żeby służyły one tylko jako punkt przestankowy między jedną inwazją, a drugą, ew. jako korytarz do transportu. Niemniej dzięki za opinię, może jeszcze im się przyjrzę ;P
Mapa z dość złożoną logistyką i prostackimi podziemiami. Archipelago jest scenariuszem w którym każdy z graczy zaczyna dysponując dwoma miastami, pierwszym bazowym, drugim jest Inferno z ograniczonymi możliwościami budowy – nie da się rekrutować jednostek, ale jest wybudowany Portal piekieł. Początek rozgrywki zależy w pewnej mierze od przypadku – tego co się trafi w Obozie uchodźców. Silna jednostka będzie mogła o wiele przyspieszyć eksplorację, która zakłada zajęcie wszystkich kopalni i drugiego miasta tego samego stronnictwa. Następnie można się udać w podróż morzem, zarówno podziemnym jak i zwykłym, albo skorzystać z portalu, który znajduje się za bramą i klucznikiem. Ogólnie na mapie znajduje się multum miast różnych typów – są takie z wybudowaną od razu siedzibą istot 7 lvl, są inne. Często można dotrzeć z jednego miasta do drugiego w przeciągu jednego dnia. Przydaje się Balistyka. Sprawia to, że rozgrywka jest dość chaotyczna, bowiem obejmuje też wiele siedlisk. Liczba obiektów wzmacniających jest zwykła, niewiele jest artefaktów, których głównym źródłem staną się rozbitkowie. Inaczej jest w wypadku podziemi – te składają się z podziemnych rzek i nie zawierają obiektów terenu, za to sporo Utopii oraz Obozów uchodźców. Mapa nie zawiera fabuły, za to nieco chatek misji i Graala. Autor zablokował TP, Lot i Wrota, a także powiązane artefakty, niestety nic poza tym, a przydałoby się wyeliminować najsłabszych bohaterów, zdolności oraz przedmioty. Oprócz tego warto by było zbanować Infero, które ze względu na mechanikę mapy może mieć pewną przewagę. Ważna jest szybka eksploracja mapy, ale czynniki losowe też odgrywają znaczący wpływ. W późniejszym etapie, po wybiciu najsilniejszych wrogich bohaterów obrona posiadłości przed przeciwnikami zaczyna stawać się nieco nużąca. Scenariusz zyskałby wyższą ocenę, ale za puste podziemia będzie jedynie 3.