Alpuhara
Szczegóły
- Autor
- Rafcio Mocarz
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Niemożliwy
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Kontynenty
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- pokonanie bohatera
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 7
- Wyświetlono szczegóły
- 40780 razy
- Pobrano
- 26139 razy
- Średnia ocena
- 6.0000000000000000
Mapa SOD w języku polskim z polskimi znakami, jest raczej ilustracją do zawartych w niej treści. Fabuła to w większości wiersze. Mapa jest bardzo trudna wymaga stosowania odpowiedniej taktyki, współpracy bohaterów, gospodarowaniem zasobami, rozwiązywaniu zagadek, wykorzystaniu do maksimum punktów ruchu, unikaniu pułapek. Warunkiem zwycięstwa jest pokonanie bohatera w limicie czasu. Walki nie są specjalnie trudne.
Mapa w wersji SoD. Nie otwiera się w edytorze map HotA, NIE można zagrać z zainstalowanym dodatkiem.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Grałem w tą mapkę wcześniej.
Początek jest prosty i liniowy wzięty z Wayfarerla. Im dalej tym ciekawiej i trudniej. Ja nie zaliczam się do najlepszych graczy, ale Wayfarela przeszedłem praktycznie z marszu, tutaj miałem ogromne problemy. Walki w większości nie są trudne, ale zbalansowane. Jednym z warunków pokonania głównego przeciwnika jest osiągnięcie 88 poziomu. Rozgrywkę najlepiej zakończyć przed szóstym miesiącem i drugim tygodniem – później przeciwnik dostaje codziennie ogromne wsparcie. Należy mądrze gospodarować zasobami, bo kończy się praktycznie bez nich. Mocną stroną mapki jest fabuła oparta w większości na poezji największych polskich poetów tak dobrana, aby tworzyła jedną całość, odnoszącą się do czasów współczesnych. Niestety prawie wszystkie utwory są podzielone na części, przez co ktoś kto nie zna utworu będzie miał trudności ze zrozumieniem. Dlaczego tak zostało zrobione wyjaśnia się pod koniec gry. Mapka jest jedną z najlepszych typu Wayfarer dla doświadczonych graczy lubiących poezję.
Witam, czy jeżeli nie zdąży się do Strażnika Misji koło Grenady to trzeba grać od początku ? Czy jest jakis sposób na zdobycie dostępu do czerwonego namiotu ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Jak się nie zdąży do strażnika to koniec gry. Najbardziej optymalny sposób to: w siódmym dniu Almanzor powinien być dokładnie przy stajniach na terenie cytadel, Chrzciciel (z dwoma archaniołami) powinien pływać na początku drugiego jeziorka. W ósmym dniu Chrzciciel zajmuje cytadelę Delhi, a Almanzor po pokonaniu Gerwulfa walczy od Delhi z potworami odblokowując kopalnie (nie zajmując ich) i zajmuje Ahmadabad, odblokowuje strażnika misji, zajmuje Grenadę i ucieka. Jak wszystko zrobi się dobrze nie trzeba się chować przed Girdem – zabraknie mu jednego punktu ruchu do ataku.
A czy moglbym jakos z Toba porozmawiac na forum jezeli nie mam pojecia co zrobic dalej w mapie ? :)
Na heroes3.eu mapę oceniłem na 3, ale grałem na pierwszej wersji, która miała dużo błędów. Późniejsza wersja już nie miała błędów niestety na tej stronie nie można zmienić swojej oceny. Mapę oceniam jako jedną z najlepszych.
PS
Mam propozycję dla autora mapy, aby jeżeli to możliwe połączyć mapę z muzyką z koncertu Andrzeja Stasiuka i zespołu Haydamaky - Mickiewicz
To jest inny wymiar h3. Wspaniała niebywale trudna z przesłaniem. Niby fabuła to w większości poezja różnych autorów. Zwróciłem uwagę na dwie rzeczy. Pierwsza to, że można spotkać w niektórych utworach drobne zmiany dokonane z dużym kunsztem scalające w jedną myśl przewodnią, między innymi w przekładzie Epitafium grupy King Crimson zmieniono jeden wyraz, co spowodowało całkowitą zmianę pojmowanie sensu utworu. (Moim zdaniem tak powinien brzmieć ten przekład) Drugie to, że gdzie nie gdzie znajdują się wiersze bez podpisów. Przesłanie jest kontrowersyjne do przemyślenia np. świat praktycznie bez możliwości izolacji przestępców.
Początek to coś w rodzaju egzaminu mającego za zadanie odsianie graczy. Myślę, że chodziło dopuszczenie do gry graczy o odpowiedniej wiedzy, co jest dyskusyjne, ponieważ sądzę, że obleje go więcej dorosłych niż graczy z podstawówki.
Co do samej rozgrywki mam jedną uwagę. Ograniczenie czasowe dotyczące zakończenia można ominąć. Wystarczy poczekać aż przeciwnik komputerowy opuści Watykan i zająć go w jednym ruchem. Gracz komputerowy nie wykupuje jednostek. Wystarczy chyba uniemożliwić dotarcie do Watykanu w jednym ruchu. Może jeszcze jakieś wskazówki gdzie wędrować, a nie tylko fałszywe tabliczki – Nie tędy droga. Tyle moich wskazówek.
Wskazówki dla graczy: częsty zapis, walka Almanzorem (np. nie zawracać mu głowy zajmowaniem kopalni), maksymalnie szybko do przodu nie tracąc jednostek, ostre okulary, odpoczynek przed walką analizując tekst.
Mapa została zaktualizowana 15 czerwca 2023 r. W ramach ułatwiania zostały dodane tabliczki informacyjne.
Przed spotkaniem się z tą mapką myślałem, że o herosach wiem prawie wszystko. Okazało się, że byłem w błędzie. Właśnie ukończyłem ją trzeci raz, ucząc się kilku nowych rzeczy, ale to okazało się nie najważniejsze. Poznałem jedną z przynajmniej dwóch wielkich tajemnic ukrytych na tej mapie. Nigdy bym nie przypuszczał, że w SOD można robić takie rzeczy!!!