Avatar - The Last Airbender
Szczegóły
- Autor
- Ejka
- Rozmiar
- H (180x180)
- Poziom trudności
- Normalny
- Język
- Angielski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wyspy
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- pokonanie bohatera
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 1
- Wyświetlono szczegóły
- 6636 razy
- Pobrano
- 4910 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Mapa inspirowana cieszącym się ogromną popularnością serialem stacji Nickelodeon - "Avatar - The Legend of Aang", który wkrótce ma zagościć na Netflixie w wersji pełnometrażowej.
FABUŁA
Dawno temu cztery potężne nacje - Naród Ognia, Plemiona Wody, Królestwo Ziemi oraz Magowie Powietrza - żyli razem w zgodzie i pokoju. Nadszedł jednak dzień, kiedy Naród Ognia obrócił się przeciwko reszcie świata, zaś Awatar - jedyny śmiertelnik władający wszystkimi czterema żywiołami - zniknął. Minęło krwawe stulecie, zaś Naród Ognia coraz bliższy jest ostatecznego zwycięstwa. Z ust do ust przekazywana jest jednak rozpalająca nadzieję pogłoska o powrocie Awatara - ostatniego Maga Powietrza...
FRAKCJE
Mapa umożliwia wybór pomiędzy czterema frakcjami:
- Narodem Ognia - gracz rozpoczyna grę wygnanym przez ojca Księciem Zuko i jego niezapomnianym wujkiem Iroh, Smokiem Zachodu
- Południowym Plemieniem Wody - reprezentowanym przez pomysłowe rodzeństwo - Sokkę i Katarę
- Królestwem Ziemi - z potężną, choć niewidzącą Toph Beifong oraz przywódczynią Wojowniczek Kyoshi - Suki
- Magami Powietrza - gracz rozpoczyna grę Awatarem Aangiem we własnej osobie oraz jego poprzednim wcieleniem - lordem Roku
Przeciwnikiem komputerowym jest potężny Naród Ognia dysponujący na starcie aż 3 zamkami. Celem gry jest pokonanie Władcy Ognia Ozaia, czego dokonać można - zgodnie z mantrą serialu - jedynie po opanowaniu wszystkich czterech żywiołów, których nauka odbywać się będzie w Świecie Duchów (podziemiach) stylizowanych na 4 symbole poszczególnych nacji. Początkowi bohaterowie komputera obejmują szaloną Księżniczkę Azulę oraz jej dwie mordercze przyjaciółki - Ty Lee i Mei.
MAPA
- geografia mapy zgodna z geografią świata "Avatar. The Legend of Aang"
- mapa posiada rozbudowany system eventów (>60) i misji (>40) korespondujących z wydarzeniami z serialu - prawdziwa gratka dla widzów i fanów!
- zapewniono możliwość rekrutacji > 20 różnych serialowych bohaterów drugoplanowych obdarzonych mocami serialowych odpowiedników
- miasta są silnie strzeżone, a najsilniejsze czary (Town Portal, Fly, Dimension Door) dostępne są wyłącznie w późnej fazie rozgrywki, dla najpotężniejszych bohaterów
- i tak jak w przypadku mojej poprzedniej mapy - Legends of Draggona - graczom zapewniona jest także spora dawka humoru :-)
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Polską wersje masz?
Udana adaptacja serii. Z góry muszę napisać, że znam i cenię ATLA, co w pewien sposób wpływa na mój odbiór scenariusza. Każdy z graczy zaczyna z pojedynczym, słabo rozbudowanym miastem i dwójką fabularnych bohaterów. Początek mapy jest dość trudny – potwory są silne, należy również zdecydować się o kierunku ekspansji . Później zaś napotykamy się na wrogich bohaterów i ich armie. Tutaj pojawia się pewna cecha mapy – musimy możliwie szybko pokonać startowych bohaterów innych graczy, choć pod względem fabularnym mocno to zgrzyta. Nie powinniśmy też skupiać się na wykonywaniu misji, bowiem tracimy przez to czas i zasoby, które powinny zostać spożytkowane na wspomniany podbój. Dopiero pokonanie przeciwników na powierzchni pozwala zająć się fabularnymi misjami i właściwym ukończeniem mapy.
~
Scenariusz jest starannie wykonaną adaptacją, uwzględniającą lokalizacje z serialu, ale także obejmującą zdarzenia, misje i bohaterów. Nie tylko startowych, ale też niektórych możliwych do wykupienia w karczmie, a także uwięzionych. Tutaj pojawia się pewien mankament mapy – część fabularnych herosów dysponuje bezużytecznym Sokolim okiem, a inni startują z Dyplomacją. Jest ona na tej mapie niezwykle potężna, pozwala rekrutować wielkie armie bowiem sporo potworów jest przychylnych. Ten brak balansu przeszkadza.
Re1: Mapa dostępna jest wyłącznie w wersji angielskiej.
Re2: Co do w/w uwag w moim zamyśle rzeczywiście początek miał być trudny. Eliminacja bohaterów startowych przeciwnika przed rozpoczęciem misji jest sensowną strategią, ale można też postąpić inaczej - pozwolić potężniejszym przeciwnikom pozajmować dobrze strzeżone miasta, a następnie - już ogołocone z obrońców - szybko je przejąć w ramach wojny podjazdowej. Co do fabularnych herosów, których można wynająć, brak wyważenia był celowy - jedni specjalnie są potężniejsi, inni słabsi, tak jak miało to miejsce w serialu, ponieważ bardziej zależało mi tu na zgodności z fabułą Avatara niż wyważeniu gry.