Bitki
Szczegóły
- Autor
- Krzysztof Sz.
- Rozmiar
- Średnia (75x75)
- Poziom trudności
- Zaawansowany
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- Wygrana zależna od wybranego rodzaju scenariusza.
- Warunki przegranej
- Przegrana zależna od wybranego rodzaju scenariusza.
- Graczy ludzkich
- 2
- Graczy komputerowych
- 2
- Wyświetlono szczegóły
- 2782 razy
- Pobrano
- 1303 razy
- Średnia ocena
- 6.0000000000000000
Poniżej opis z gry:
Mapa oferuje dwa rodzaje rozgrywki:
1. Klasyczny scenariusz bitewny na jednego bądź dwóch graczy ludzkich i dwóch lub trzech graczy sterowanych przez komputer. Można zdecydować czy wygrana scenariusza ma nastąpić po pokonaniu:
- przeciwnika ludzkiego
- przeciwnika ludzkiego i graczy sterowanych przez komputer
- ,,swojego" przeciwnika sterowanego przez komputer. Czyli dla gracza pomarańczowego to będzie gracz czerwony a dla gracza seledynowego będzie to gracz zielony. Zwycięstwo następuje gdy dany gracz ludzki wyeliminuje wszystkie armie i jednostki swojego wroga. (UWAGA! Aby wyeliminować przeciwnika nie trzeba pokonywać jego armii uwięzionych w kopalniach) W tej wersji gry gracz ludzki nie może przechodzić na strefę drugiego gracza ludzkiego.
2. Pojedynki na arenach. Dostępne tylko gdy wybrano dwóch graczy ludzkich (pomarańczowy i seledynowy). Szczegóły: każdy z graczy dostaje wojownika zamkniętego na arenie i ma określony czas aby go wyszkolić za złoto. Pierwsi wojownicy mogą stanąć do walki pierwszego dnia drugiego miesiąca, następni po dwóch tygodniach od poprzedniego pojedynku. Gracze zyskują kontrolę nad kolejnymi wojownikami dopiero gdy poprzedni stoczyli pojedynek. Pojedynków ogółem jest 10. Za każdą wygraną dostaje się 1 punkt (2 punkty za wygrany ostatni dziesiąty pojedynek) Scenariusz wygrywa ten kto pierwszy zdobędzie co najmniej 6 punktów. Aby w przerwach między kolejnymi pojedynkami nie było nudno, z podziemi atakować będą gracze sterowani przez komputer. Istnieje więc możliwość klasycznej przegranej, gdy zostanie się pokonanym przez gracza komputerowego.
----------------------------------------------------------------------------
Rodzaj scenariusza wybiera gracz którego tura będzie pierwsza.
----------------------------------------------------------------------------
Gracze sterowani przez komputer są wzmacniani surowcami, dodatkowymi jednostkami, umiejętnościami, punktami mocy i magii.
----------------------------------------------------------------------------
Gracze sterowani przez komputer (czerwony i zielony) w gildii złodziei są pokazywani jako bardzo mocni, gdyż posiadają mocne armie uwięzione w kopalniach.
----------------------------------------------------------------------------
Ograniczenia mapy:
- zablokowane umiejętności: nekromancja, przywoływanie, żeglarstwo, odporność na magię.
- zablokowane czary: hipnoza i wampiryczne dotknięcie. przywołanie łodzi
- gracz sterowany przez człowieka gdy wybierze stronnictwo śmierć nie może rekrutować wampirów w swoim mieście startowym ani w powiązanym mieście podziemnym (skrypt usuwający wampiry z siedliska).
- zablokowane artefakty Gathering Storm i kilkanaście zwykłych: różdżki, artefakty morskie, wszystkie buty i rękawice jeździeckie (są do kupienia w chatce misji), amulet grabarza i druida.
- Informacja dotycząca klasycznej wersji scenariusza: gdy któraś armia z areny zostanie pokonana znikają posiadane przez bohatera z tej armii artefakty oprócz artefaktów ,,Gathering Storm".
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Od siebie: Niestety grę robiło mi się długo i z mozołem. Kilka razy musiałem przerywać granie testowanie by wyeliminować krytyczne błędy po czym zaczynać grać ponownie. Z tego powodu już nie miałem sił i chęci by przetestować tryb ,,wygrana po pokonaniu przeciwnika ludzkiego". Nie wiem więc na pewno czy nie ma tam błędu uniemożliwiającego poprawne zakończenie mapy. Sprawdziłem natomiast pozostałe tryby. Da się wygrać pokonując wszystkich przeciwników (standardowe warunki zwycięstwa), da się wygrać eliminując swojego przeciwnika SI (sprawdziłem grając pomarańczowym i eliminując czerwonego. Seledynowy vs. zielony nie sprawdziłem). Myślę, że najważniejszy jest główny tryb pojedynków na arenach i on działa. Da się wygrać. Niestety w tym trybie jest sporo powiązanych ze sobą skryptów więc głowy nie dam, że nie może nastąpić jakaś wariacja która uniemożliwi poprawne ukończenie gry. Nikt oprócz mnie mapy nie testował więc pozwolę sobie asekuracyjnie określić mapę jako wersję do przetestowania a nie finalną wersję 100% pewną.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Jestem w trakcie przechodzenia scenariusza stronnictwem Wafelka, niestety ale gram sam kontra gracze komputerowi. Widać że autor włożył bardzo dużo pracy w mapę zarówno pod względem skryptowania jak i barwnych, obszernych oraz zabawnych opisów. Chaty misji umożliwiają nam ogrom możliwości, wymianę jednych stworzeń na drugie, kupowanie użytecznych artefaktów oraz wiele innych niestandardowych zadań. Map do H IV pojawia się mało ale jeżeli już ktoś poświęci czas na stworzenie takowej zazwyczaj jest to nietuzinkowa, ciekawa mapa ukazująca bardzo duże możliwości edytora map. Jeżeli mapę stworzył Krzysztof Sz. w ciemną polecę ją każdemu kto szuka map niekonwencjonalnych ze smaczkami w postaci opisów. Postaram się napisać coś więcej gdy ukończę rozgrywkę.