Awanturnicza wyprawa
Szczegóły
- Autor
- Thant
- Rozmiar
- S (36x36)
- Poziom trudności
- Łatwy
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Kontynenty
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- zajęcie miasta
- Warunki przegranej
- upływ czasu
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 1
- Wyświetlono szczegóły
- 4627 razy
- Pobrano
- 3796 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Wprowadzenie: Wraz ze swoim przyjacielem Tirisem wmieszałeś się w
awanturniczą wyprawę. Czy zginiecie jak wielu innych śmiałków...
Wszystko zależy od waszej postawy.
Zwycięstwo: Zdobycie zamku
Porażka: Upływ limitu czasowego
Specjalnie: Brak.
Trudność mapy 80-200%
Polecam grę na 200%.
Typ mapki 3-6 walk na dzień to absolutne minimum.
Prawa autorskie: zastrzegam wyłączność co do stosowania
chmurek na wirach. Kto to złamie bez
mego pozwolenia popamięta ;-)
Powodzenia w grze i wielu przeżyć życzy Thant.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Mapa z naciskiem na prowadzenie walk z neutralnymi potworami. Aspekt logistyczny i ekonomiczny jest sprowadzony do minimum.
Moim zdaniem to całkiem udany scenariusz. Brakuje mi w nim jednak trochę większej złożoności, którą odnajdujemy np. w mapach jak "Misja" czy "Na ratunek".
Ot taka miła przyjemna mapka na krótką partię - jak człowiek nie ma ochoty na wielką pełnego strategicznego punktu mapę, to nadaje się idealnie.
Mapkę zrecenzował: Gurth.
https://web.archive.org/web/20140423051419/http://mapy.heroes.net.pl:80/rec04.html
1. Wykonanie
Zwabieni opowieściami o bajecznych skarbach i chęcią zdobycia sławy dwóch śmiałków wybrało się aby pokonać bagiennego władcę i zdobyć jego zamek. Niestety już na początku los nie był dla nich łaskawy. Gdy dotarli do krainy przeznaczenia okazało się że znajdują się w zupełnie różnych miejscach. A na dodatek na drodze do głównej bazy wypadowej stoją hordy stworów prawdopodobnie umieszczone tam przez samego władcę. Poprowadź bohaterów poprzez koleje losu do zwycięstwa. Mapka dwupoziomowa typu single. Wykonana starannie bez pustych obszarów i bez błędów. Również obszar nawodny jest ciekawie zabudowany. Eksplorując podziemia otrzymujemy niezbędne surowce do rozbudowy zamku. Prosty układ dróg prowadzi gracza do zamku bez możliwości zagubienia się podczas gry. Skromna fabuła. Ukryte zdarzenia są dodatkowym urozmaiceniem. Za wykonanie przyznaję 40 pkt.
2. Strona strategiczna
Całą rozgrywkę można podzielić na dwa etapy. Pierwszy polega na wyrąbaniu sobie drogi do domu. Lecz nie jest to zwykłe przebijanie się przez wrogów. Gracz zostaje poddany egzaminowi taktycznemu z prowadzenia walki. Każdą walkę należy przeprowadzić dokładnie i przy minimalnych stratach. Bo może się okazać, że do tej ostatniej walki zabraknie nam 1 łucznika który przeważy szalę zwycięstwa. Ale nie ma co dramatyzować. Gra posiada wentyl bezpieczeństwa. Uciekamy podczas ostatniej potyczki do zamku. Oczywiście należy równocześnie prowadzić rozbudowę zamku i gromadzić fundusze na wykup wojsk które będą potrzebne w dalszej grze. Druga część to eksploracja w poszukiwaniu łódki i szybki marsz na zamek bestii. Czas przeznaczony na zdobycie zamku może się okazać bardzo napięty jeżeli stracimy zbyt dużo czasu w pierwszym etapie. Plan strategiczny bardzo ciekawy oceniam na 32 pkt.
3. Grywalność
Mapkę mogę polecić wszystkim graczom. Jest to jedna z tych mapek w którą gra się bardzo szybko i dynamicznie. Nie jest za prosta, ale i nie zdąży nas znużyć swoją zawartością co zdarza się przy dużych mapkach. Po odniesieniu zwycięstwa zostaje dobry smak i świadomość, że mała mapka może być równie dobra jak te duże i może dostarczyć nam rozrywki na odpowiednim poziomie. Uczciwe 15 pkt.
Ocena końcowa 87 pkt.
Mapkę zrecenzował: Gurth.