Warning (2): filesize(): stat failed for [HotA] 1 Mushirini Shroom by DODO.h3m [/www/sites/cms/cms/lib/Cake/Utility/Validation.php, line 982]
Krypta Map - Jaskinia Behemota

Mushirini Shroom

Szczegóły

Autor
DODO
Rozmiar
M (72x72)
Poziom trudności
Bardzo Trudny
Język
Angielski
Podziemia
Tak
Woda
Kontynenty
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
pokonanie wszystkich wrogów
Warunki przegranej
utrata wszystkich bohaterów i zamków
Graczy ludzkich
4
Graczy komputerowych
0
Wyświetlono szczegóły
3536 razy
Pobrano
3777 razy
Średnia ocena
4.0000000000000000

1.2.3.4 players
2 lvl map , difficulty (expert)

Komentarze

2025-08-14 17:21:15
Ocena: 4
Recenzja

Mapa Mushirini Shroom niewątpliwie ma intrygującą nazwę. Na archipelagu różnych rozmiarów wysp zmierzy się czwórka graczy dowolnych stronnictw. Choć stronnictwa mogą być różne, to jednak należy uwzględnić, że dwójka graczy - zielony i fiolety zaczynają kolejno na śniegu i bagnie
Jej największe atuty to przemyślane rozplanowanie i wysoka dynamika, która utrzymuje graczy w ciągłym napięciu.
Wizualny aspekt mapy jest bardzo dobry. DODO zadbał o to, by wyglądała ona estetycznie i była spójna. Rozmieszczenie obiektów, takich jak kopalnie, siedliska czy skarbce, jest przemyślane, co wpływa na płynność rozgrywki. Bazowe strefy zawierają podstawowe źródła surowców, kopalnię złota, siedliska 1 i 2 poziomu, stocznię. Ogólnie ideą mapy jest koncepcja równych, ale różnych stref - wydają się zbalansowane. To sprawia także, że mapa staje się bardziej zróżnicowana i nieprzewidywalna. Istnieją specjalne strefy ukryte za garnizonami, w których są specjalne obiekty, jak i wejścia do podziemi.
Prawdziwa siła mapy leży w rozgrywce na lądach i morzu. Pomiędzy graczami znajdują się miasta neutralne, niby po jednym dla gracza, ale nie powiązanym. Zmusza graczy do szybkiego podejmowania decyzji nt. kierunków eksploracji, ekspansji i ciągłego konkurowania z przeciwnikami. Tereny morskie dodają głębi, wymagając od graczy inwestowania w statki i planowania strategicznych działań na wodzie. Specyfiką jest, że na wyspach znajdują się jedyne kopalnie zasobów zaawansowanych - mogą okazać się strategicznie ważne, szczególnie do ulepszania siedlisk 7 poziomu.
Warto jednak zwrócić uwagę na jeden znaczący minus: podziemia, choć istnieją, są absolutnie niekoniecznie. Tak, zawierają kopalnie i siedliska 1-5 poziomu związane z graczami, kopalnie, skarbce, artefakty, ale nie mamy czasu na ich eksplorację - całość sił powinna albo trzymać obronę, albo atakować. Jest to niewykorzystany potencjał, który mógłby dodatkowo wzbogacić rozgrywkę. Mimo to, biorąc pod uwagę dużą intensywność gry na powierzchni, nie jest to wada, która drastycznie obniża ocenę mapy - to raczej zmarnowana szansa.
Podsumowując, Mushirini Shroom to świetna propozycja dla graczy, którzy cenią dynamiczną i wymagającą rozgrywkę. Estetyka, przemyślany układ obiektów oraz silne położenie na intensywność sprawiają, że mapa ta zapewnia wiele parę godzin świetnej zabawy. Jej bardzo trudny poziom to raczej kwestia sugestii na jakim powinno się nią zagrać. Autor zablokował czary logistyczne, poza tymi ze szkoły magii wody. Nie ma fabuły, zdarzeń, chatek misji, Graala. Ale na mapie M nie są konieczne. A zatem oceną pozostanie solidne 4.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.