Zjednoczyć Piekło
Szczegóły
- Autor
- Veracruz
- Rozmiar
- S (36x36)
- Poziom trudności
- Normalny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- zajęcie miasta
- Warunki przegranej
- upływ czasu
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 2813 razy
- Pobrano
- 2594 razy
- Średnia ocena
- 2.6666666666666667
Misja dla fanów Inferna - wszyscy gracze grają tym miastem. Dodatkowo są pogrupowani w sojusze - po jednym ze stronników na poziom mapy. Ten ładny od strony graficznej scenariusz zawiera sporo kopalń, czy też artefaktów do zdobycia, gorzej jest niestety z siedliskami. Generalnie najbardziej opłacalne jest pokonanie wrogów, a dopiero potem szturm na tytułowe Piekło. Wynika to z tego, że aby doń się dostać trzeba się namęczyć, a na koniec stoczyć walkę z garnizonem, liczącym blisko 90 Arcydiabłów.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
FATALNIE zbalansowana mapa. Stwory na mapie przygody są generowane losowo - za pierwszym razem miałem wyjątkowego pecha i trafiłem na same niziołki i ulepszone harpie, które przez kilka dni były nie do pokonania (grałem oczywiście na najwyższym poziomie trudności, czyli bez surowców). A na początku drugiego tygodnia wjechał do mnie przesadnie mocny komputer, bitwa była nie do wygrania.
Poziom trudności mapy to zdecydowanie bardzo trudny, a nie "normalny". Mapę ciężko nawet polecić herosowym hardcorowcom, bo wszystko opiera się tu na losowości.
Myślę, że kolega wyżej ocenił mapę zbyt surowo i szybko. Ale też trzeba powiedzieć, że „Zjednoczyć Piekło” ma niemałe wady. Rozgrywka na tej mapie jest początkowo intensywna. Musimy zająć pierwsze źródła zasobów – tutaj jasnoniebieski ma nieco łatwiej bo bez walki może zająć tartak. Oprócz tego w ograniczonej garnizonami strefie znajduje się siedlisko impów i trochę przedmiotów, skrzynek i kamień doświadczenia. Centralna strefa to kopalnie i to w dodatku niebronione. Obowiązuje święta zasada – kto pierwszy ten lepszy. Oprócz nich środek to także możliwość wzmocnienia bohatera i portal do drugiego poziomu gry. Szybko przyjdzie nam spotkać się z wrogiem, a pierwsze potyczki są wyrównane, potem jest łatwiej. Po pokonaniu naszego przeciwnika możemy przedostać się do poziomu sojusznika i tam pokonać drugiego wroga. Wówczas możemy przystąpić do eksploracji mapy, zainteresować się osiągnięciem bram Piekła. Nie jest to trudne. Posiadanie 2-4 Infern zapewnia solidny przyrost armii. Ważne jest umiejętne rozwijanie bohatera, bowiem nie ma co liczyć na wysoki doświadczenia, nie sądzę aby przekroczył 20 lvl. W moim wypadku udało mi się chytrze wyeliminować sojusznika i już po trzech miesiącach zająłem wymagane miasto.
~~
Mapa wykonana jest od strony wizualnej starannie, lawowo-podziemny klimat bardzo pasuje do misji. Problemem jest brak balansu. Nie tylko losowe są prawie wszystkie potwory, ale też autor nie zadbał o zablokowanie bezużytecznych/zbyt silnych umiejętności, artefaktów, czarów i bohaterów. Ze względu na fakt walki jedynie Infernem można eradykować bohaterów specjalizujących się w jednostkach z innych miast np. Innym problemem jest Graal, bowiem jego obeliski znajdują się w oszałamiającej liczbie dwóch na powierzchni mapy, co może uniemożliwić wykopanie go podziemnym graczom.
~~
Podsumowując, „Zjednoczyć Piekło” to gra najtrudniejsza na początku, gdy złe okoliczności mogą doprowadzić do porażki. Potem jest już tylko prościej, a warunek porażki – limit czasowy 12 miesięcy istnieje jedynie teoretycznie. Jest to mapa dobra do gry dla dwóch ludzkich graczy z których obydwaj zaczynają na innym poziomie mapy. Wówczas po pokonaniu SI rozgrywka staje się wyścigiem do miasta. Inaczej jest wypadku gry pojedynczej, gdzie gdy przetrwamy pierwsze dwa tygodnie zjednoczenie staje się spacerkiem. Toteż oceną będzie jedynie dostateczna – 3.
Komentarz Tabrisa mogę potraktować na zasadzie kopiuj-wklej, a potem się pod nim podpisać ;D
Zgadzam się z nim całkowicie, co do przecinka i również stawiam 3, a także podpisuję się pod każdym wypunktowanym przez Tabrisa problemem na tej mapie.