Warning (2): filesize(): stat failed for Totalne Barbarzyństwo.h4c [/www/sites/cms/cms/lib/Cake/Utility/Validation.php, line 982]
Krypta Map - Jaskinia Behemota

Totalne Barbarzyństwo

Szczegóły

Autor
Krzysztof Sz
Rozmiar
Średnia (75x75)
Poziom trudności
Średnio zaawansowany
Język
Polski
Podziemia
Tak
Woda
Kontynenty
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
Pokonanie wszystkich wrogów, lub bycie jedynym posiadaczem miast przez 3 dni z rzędu.
Warunki przegranej
Utrata wszystkich miast i armii.
Graczy ludzkich
4
Graczy komputerowych
1
Wyświetlono szczegóły
254 razy
Pobrano
69 razy
Średnia ocena
6.0000000000000000

Mapa nadaje się tak do gry jedno jak i wieloosobowej. Przy grze wieloosobowej trzeba mieć na uwadze, że nie zastosowałem tu zasady ,,lustrzanego odbicia”, gdzie każdy z graczy ma na swych terenach startowych dokładnie takie same bonusy, możliwości wzmacniania się. Z drugiej strony raczej żaden z graczy nie dostaje na start wyraźnej przewagi nad pozostałymi graczami.
Każdy z 4 grywalnych kolorów (czerwony, niebieski, zielony i pomarańczowy) to stronnictwo barbarzyńców. Mapa daje jednak możliwości rozwoju w magii. Są też miasta inne niż twierdze.
Gracz czerwony startuje na środku mapy, z trzech stron jest otoczony przez wrogów a jego miasto ma wysoki priorytet SI. Rekompensaty niekorzystnego położenia to: każdy czerwony bohater pierwszego poziomu na polu przed miastem startowym dostaje szkołę magii na poziomie zaawansowanym. Miasto zaczyna z budynkiem ,,zagrody”. Przed miastem leży zwój z zaklęciem ,,portal miejski" a przed trzema kolorowymi wrogami bronią bramy w których stacjonuje po 25 ogrzych magów.
Gracz seledynowy nie jest grywalny, nie będzie uczestniczył w grze. Służy tylko jako narzędzie do prawidłowego działania pewnych rozwiązań.
Gracze sterowani przez komputer są różnorako i solidnie wzmacniani.
A o co konkretnie chodzi w tym scenariuszu? Jest to typowa w mechanice i celach mapa eksploatacyjno bitewna bez fabuły. Postarałem się zastosować tutaj rozwiązania które wywyższają ten scenariusz z poziomu absolutnej sztampy i raczej to mi się udało. Gracz nie ma jednak co liczyć na jakieś herosowe rewolucje. Sam bym sobie za tą mapę wystawił solidne 5, a jaka będzie twoja ocena?

Komentarze

2025-06-11 21:28:26
Ocena: 6

Cześć! Bardzo fajna mapa więc daję najwyższą ocenę.
Niestety jest w niej jakiś błąd a polega on na tym ,że jeśli zaatakuje nas przecwnik kontrolowany przez komputera (może to być nawet zwykły bohater neutralny ,których jest pełno) a nasz bohater ma pierwszy poziom i się poddamy to w następnej kolejce dostajemy spore bonusy za przegraną walke.
Bardzo łatwo jest to sprowokować bo wystarczy ,że podejdziemy na źółty X pod przeciwnika i on nas sam wtedy zaatakuje,
Dodatkowo wejście na bagno ze strony niebieskiego jest łatwe do ominięcia. Wystarczy ,że zbierzemy surowiec i zrobimy akcje rozdzielenia wojska - przesunięcie armii na dolne miejsce (sloty) to omijamy tym sposobem przeciwnika.
Poźniej opiszę plusy tej mapy bo póki co dalej gram nią na różne sposoby ale ogólne wrażenia są całkowicie pozytywne!

2025-06-11 22:23:23
Ocena: brak

Dzięki za wychwycenie poważnego błędu, którego sam nie wykryłem. Dlatego właśnie fajnie kiedy mapę przetestuje ktoś inny niż jej autor i podzieli się uwagami. Chwila przejrzenia mapy w edytorze i już wiem na czym polega wspomniany błąd. Jest łatwy do naprawienia więc dziś lub jutro wyślę do krypty poprawioną wersję scenariusza.

2025-06-14 20:26:27
Ocena: brak

Mapa zaktualizowana 14 czerwca 2025, poprawiono błąd z bonusem dla uciekających niedoświadczonych bohaterów gracza.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.