Złoto wśród Płomieni
Szczegóły
- Autor
- Nepenthes
- Rozmiar
- L (108x108)
- Poziom trudności
- Trudny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wyspy
- Fabuła
- Tak
- Warunki wygranej
- zdobycie artefaktu
- Warunki przegranej
- upływ czasu
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 3
- Wyświetlono szczegóły
- 1374 razy
- Pobrano
- 972 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
IV miejsce w konkursie MapMaker AW 2022
"Rok 1222 Ery Cesarstwa. Verański statek żeglarza i archeologa Jocatisa po raz pierwszy zauważa zmiany dotyczące Cieśniny - ogromna tafla lodowca ciągnąca się na nieskończoną odległość pękła w jednym miejscu pozwalając na przepłynięcie. Do tej pory ludzie mogli tylko pomarzyć o tym, co można znaleźć po drugiej stronie lodowca. Tak zaczęła się, można by powiedzieć, nowa era. Po 2 latach okręty pierwszej ekspedycji Cesarstwa wracają przepełnione złotem i artefaktami. Wszystkie państwa zwróciły się w stronę Lodowej Cieśniny i Złotych Mórz. A wraz z pojawieniem się olbrzymiej ilości bogactw, pojawili się także ci, którzy odpowiednim podstępem są w stanie zdobyć wszystko - piraci!"
Scenariusz przedstawia losy piratki Cathrin zwanej Rudowłosą. Zamierza zdobyć uznanie wśród innych kapitanów poprzez znalezienie artefaktu ukrywanego przez dzikie plemię Atamasan. Na tropie medalionu jest także najgroźniejszy z piratów - Czarnobrody. Cathrin jest jednak świadoma, z kim się mierzy, a wręcz postanawia go pokonać, by w ten sposób usłyszał o niej cały świat. Zdobycie artefaktu nie polega na prostej kradzieży, a wymaga poradzenia sobie z wieloma trudnościami. Czy Rudowłosa wyjdzie zwycięsko z tego pojedynku?
Uwagi:
-> Mapa jest mocno nastawiona na fabułę, także konieczne jest uważne czytanie wszelkich napotkanych tekstów. W przeciwnym przypadku gracz nie będzie wiedział, gdzie pójść, czy co zrobić, by osiągnąć zwycięstwo.
-> Zablokowano zaklęcia Przyzwanie Okrętu i Miejski Portal.
-> Bazowy poziom to wieża, oczywiście można podkręcić trudność.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Wykonanie, balans, fabuła na dobrym poziomie. Trochę puste podziemia i brak dostępu do złotego łuku na powierzchni. Dobrze dobrane artefakty. Brak możliwości eliminacji przeciwników komputerowych. Sam nie winem, dlaczego musiałem się trochę zmuszać do dalszej gry. Być może obrałem złą strategie, chyba należało jak najszybciej ruszyć po artefakt unikając walki. Ogólnie moja ocena to czwórka, ale prawdopodobnie po zmianie taktyki mapa zasługuje na piątkę.
Dziękuję pięknie za recenzję :) Podczas konkursu AW rozgrywka była wymieniana, jako największa wada tej mapy, stąd twoje stanowisko mnie nie dziwi. Wynika to głównie z nietypowego trybu, jaki tutaj zastosowałem - jest to niejako połączenie mapy strategicznej i fabularnej (typu idź przed siebie). Gracz może mieć przez to problem z obraniem właściwej strategii. Eliminacja przeciwników na powierzchni jest możliwa, lecz obarczona dużym kosztem. Zarówno z przewidzianego trybu gry, jak i z fabularnego punktu widzenia, nie jest to wskazane. Niedostępne wrogie zamki w podziemiach są konieczne, aby nie zniknęło z mapy kilku fabularnych przeciwników. Złoty łuk niestety został przykryty chmurkami i sam nie byłem świadomy o jego niedostępności >_<