Limes Inferior
Szczegóły
- Autor
- SPROCKET
- Rozmiar
- L (108x108)
- Poziom trudności
- Niemożliwy
- Język
- Angielski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 7
- Wyświetlono szczegóły
- 2954 razy
- Pobrano
- 2006 razy
- Średnia ocena
- 6.0000000000000000
Dzień dobry :)
Przedstawiam nową wersję mojej starej 16-letniej mapy Limes Inferior.
Podstawowym założeniem mapy jest trudna rozgrywka z przeciwnikami AI. Zaczynamy od zera. Magia na mapie jest bardzo ograniczona. Są do dyspozycji tylko podstawowe czary. Wszystkie umiejętności szkoły magii są zablokowane. Najpierw walczymy z neutralnymi przeciwnikami o surowce i próbujemy się jak najszybciej rozbudować. Następnie jest etap w którym stawiamy czoła inwazjom AI. Każdy kolejny przeciwnik jest potężniejszy od poprzedniego. Nie ma chwili wytchnienia do samego końca.
Nowa wersja została stworzona pod HotA. W języku angielskim. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że różnice są niewielkie, ale to tylko pozory. Teraz jest to mapa dwupoziomowa, a wygrana następuje dopiero w momencie wyeliminowania wszystkich wrogów. Wydaje mi się, że całość udało się jeszcze lepiej zbalansować, tak że rozgrywka trzyma w napięciu do samego końca. Niezmienne pozostało, że jest to wciąż ekstremalnie trudna mapa. Natomiast teraz są dużo większe różnice w ułatwieniach na niższych poziomach trudności (system bonusów startowych), więc każdy może znaleźć odpowiedni poziom dla siebie.
Finalna wersja mapy istnieje już od prawie roku i grało w nią sporo osób. Podstawowym błędem popełnianym przez graczy są zbyt duże ambicje i gra na zbyt wysokim poziomie trudności bez znajomości mapy. Dlatego gorąco rekomenduję aby zacząć przygodę z Limes maksymalnie od trudności 100% w przypadku osób uważających się za prawdziwych mistrzów. A najlepiej zagrać po prostu na 80% i cieszyć się przyjemną, emocjonującą i wciąż zaskakująco trudną rozgrywką.
Osobiście ukończyłem finalną wersję mapy na 80%. Dzięki temu sprawdziłem, że nawet na tym niskim poziomie działają wszystkie założenia odnośnie grywalności. Grałem tez na 100% i muszę przyznać, że mimo pełnej znajomości mapy było to sporym wyzwaniem. Po ciężkim boju i wielu chwilach zwątpień udało mi się również wygrać na 130%. Obecnie od ponad miesiąca (czasu realnego) jestem w trakcie rozgrywki na 160%, ale może być tak, że nie podołam. Równolegle ze mną na mapie grają dwie osoby, które ukończyły poprzednią "starą" wersję Limesa na 200% oraz pomagały mi stworzyć obecną testując różne rozwiązana i służąc radą oraz pomysłami. Jedna z nich jest moim zdaniem na dobrej drodze do ukończenia nowej wersji na 200%. Jednak póki co, nie znam przypadku, że komukolwiek (oprócz mnie) udało się ukończyć Limes nawet na 80%.
Ciekawostką jest możliwość zagrania mapy na poziomie "super" łatwym. Aby to zrobić, należy wybrać 80%, zebrać wszystkie możliwe bonusy startowe, a następnie skorzystać ze specjalnego portalu, który przeniesie do lokalizacji jednego z graczy AI. Dzięki temu będzie możliwość rozpoczęcia gry na terenie AI, gdzie mamy 12 zamków i ogrom surowców. Teren ten jest całkowicie zabezpieczony przed inwazjami, czyli w ten sposób nigdy się nie przegra.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.