Sześć królestw
Szczegóły
- Autor
- mistrzou
- Rozmiar
- Bardzo duża (151x151)
- Poziom trudności
- Czempion
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wyspy
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- Podbój wszystkich miast.
- Warunki przegranej
- Utrata wszystkich miast i bohaterów
- Graczy ludzkich
- 1
- Graczy komputerowych
- 5
- Wyświetlono szczegóły
- 3644 razy
- Pobrano
- 2091 razy
- Średnia ocena
- 2.0000000000000000
Wymagania : Heroes IV Złota Edycja + Heroes IV Equilibris mod
Link do moda: https://equilibris.celestialheavens.com/eng/downloads.html
Sposób instalacji moda: Ściągnij pliki
updates_sfx.exe
camp_ed_sfx.exe
heroes4_sfx.exe
install_equilibris_v3.51.exe
Zainstaluj w tej kolejności: updates_sfx.exe, camp_ed_sfx.exe, heroes4_sfx.exe, na końcu install_equilibris_v3.51.exe
Dlaczego mapka jest przeznaczona do gry na modzie?
Ponieważ Equilibris mod balansuje grę i sprawia, że każda frakcja ma równe szansę. Najważniejszą wprowadzoną zmianą jest balans nekromancji i wampirów (ALT+E - wybierasz jakie jednostki chcesz dostawać z nekromancji, przywoływania), których nie możemy już dostawać z nekromancji na arcymistrzowskim po 2-3 za walkę. Zmieniono również koszty budynków w mieście (np. zbudowanie budynku do tytanów nie jest już tak przesadzone i kosztowne jak w oryginalnej grze), statystyki istot dla lepszego balansu.
UWAGA! TEN MOD NIE ZMIENIA GRY W DRASTYCZNY SPOSÓB - NIE ODCZUJESZ RÓŻNICY A PRZYJEMNOŚĆ Z GRY DZIEKI BALANSOWI WZROŚNIE.
WAŻNE PRZECZYTAJ Opis: Mapa zajebista, stworzona dla najwyższej jakości rozrywki. UWAGA!!! Mapa została skonstruowana tak, aby gracze komputerowi byli w sojuszu - niestety gra heroes IV nie daje możliwości wyboru drużyn dlatego w edytorze kampanii wybierz frakcje, którą chcesz grać i ustaw graczy komputerowych w sojuszu. Jeśli interesuje Cię gra z kolegami to po prostu dogadajcie się kto kim chce grać i ustawcie odpowiednio drużyny w edytorze kampanii.
Podstawowe informacje: Liczba graczy 6 - możliwość ustawienia samemu drużyn. Każdy gracz ma swój biom dopasowany do frakcji którą gra. Część podziemna jest podzielona na 6 sektorów w których każdy z graczy ma porównywalnie takie same skarby do zdobycia. Każdy z graczy ma swojego klucznika. Nad częścią podziemną również 6 sektorów po jednym dla każdego z graczy oraz otwarty świat na środku mapy - plaża oraz wyspy ze skarbami.
Aby wyjść ze swojego biomu musimy pokonać demosmoki pilnujące garnizonu.
Mapa skonstruowana w sposób aby zmaksymalizować profity z posiadania skilla i zminimalizować RNG. - który i tak istnieje np. neutralni herosi biegający po mapie, piraci czy potwory morskie.
UWAGI PRZED ROZPOCZĘCIEM GRY: ustaw sojusze, ustaw poziom na Czempion oraz wartowników na STACJONARNYCH - mapa nie skonstruowana na wartowników mobilnych.
Kilka słów ode mnie: Mapa testowana kilkukrotnie z kolegami, nie ma żadnych poważnych błędów - gra na kilka dni dziarzenia (raczej nie skończysz na poziomie bohatera poniżej 50). Moja prośba - nie graj tej mapy bez moda Equilibris - ten mod jest must-have jeśli cenisz sobie zbalansowaną rozgrywkę bez glitchy, które istnieją w podstawowej wersji gry.
JEŚLI SPDOBAŁA CI SIĘ MAPA WYZWANIE ZANFASA TO TA MAPA JEST JEJ GODNYM BRATEM BLIŹNIAKIEM.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Mapa mająca stanowić wyzwanie strategiczne, niestety wykonanie zawiodło. Mapa jest prosta jak konstrukcja cepa. W strefie startowej dysponujemy dodatkowym miastem tego samego typu, zestawem kopalni i możliwością wzmocnienia bohaterów, a także licznymi skarbcami. Aby wydostać się do strefy wspólnej musimy pokonać demosmoka w garnizonie, a także odwiedzić klucznika w podziemiach. Tam znajdują się kolejne miasta, a także liczne możliwości wzmocnienia naszej armii. Aby dostać się do wrogów należy nieco pokombinować - a jak się odpowiednio pokombinuje to można to zrobić inaczej niż twórca przewidział. Od strony technicznej mapa wygląda okropnie. 6 stref początkowych wyglądających jak zagrody, podobnie jak podziemia. Przeszkody terenu służą tylko odgradzaniu bonusów od naszej armii. Dodatkowo autor uznał, że wulgarny humor będzie dodatkową atrakcją - nie jest. Jeśli chodzi o rozgrywkę to oczywiście mamy bardzo mocnych wrogów, których musimy pokonać, ale mam wrażenie, że zostali oni aż sztucznie dopakowani, przez co na ogół musimy kombinować jak zniszczyć pojedynczy najsilniejszy oddział istot 3 i 4 poziomu. W sumie mapa ma surowy wygląd, służąc tylko do toczenia bitew, ale wulgarne poczucie humoru obniża finalną ocenę do 2.
Ta aktualizacja ma na celu zmienić tą mapę na bardziej przyjazną i grywalną w early game by nie musieć skipować tur co czasami trzeba było robić jeśli się nie jest doświadczonym graczem.
Zmiany:
- Naprawiono event troglodytów
- dodano po jednej skrzynce ze złotem na ścieżce między miastami
- poprawiono działanie misji z megasmokami
- dodano event dla drugich miast przyrostu stworzeń słabszych dla graczy ludzkich od 120 dnia co 60 dni:
natura - czarodziejskie smoki (10)
ład - golem dragons (12)
walka - ptaki gromu (10)
życie - czempioni (20)
śmierć - diabły (10)
chaos - hydry (10)
- event populacja istot 1 poziomu rośnie cykliczny co 30 dni
- dodano dodatkowe siedlisko elfów dla natury by zrekompensować cięższy early game ze względu na słabe jednostki 1 poziomu - wilki i rusałki
- dodano kolonie w biomach startowych (troglodyci do questa zamiany na jednostki poziomu 3)
- dodano po ognisku w biomach startowych na drodze
- dodano po jednej kupce surowców rtęć, siarka, klejnoty, kryształy oraz 3 kupki golda w podziemiach na początkowych przeciwnikach
- do chaosu dodano event black dragon boost - populacja rośnie o 2 co 30 dni od 100 dnia aby zrekompensować w jakimś stopniu fakt, że czarne smoki są odporne na magie i łatwiej je stracić
- dodano po 2 koloseum mocy na plażach
- dodano po ołtarzu odpowiednim dla frakcji w miejscach portalu (do wzięcia po odblokowaniu klucznika)
- zwiększono liczbę wraków na morzu
- dodano kilka kopalni złota
- dla chaosu dodano dodatkową kopalnię złota
- zwiększono liczbę ołtarzy na wyspach
- dodano więcej karawan:
dzień 1 - 2500złota 10 drewna 10 rudy
dzień 10 - 1000 złota 5 drewna 5 rudy i po 1 każdego z surowców
dzień 20 - 5000 złota
dzień 100 - 20000 złota
dzień 200 - event 10 czarnych smoków dla chaosu
- dodano strzałki do domu satyra i alchemika questy wymiany troglodytów na istoty 3 poziomu i satyrów na istoty 4 poziomu
- naprawiono event troglodytów (już działa poprawnie)
- dodano 2 zagrody bestii w podziemiach dla frakcji mocy
- dodano 1 warsztat oblężniczy w podziemiach dla frakcji życia
- dodano smoczą jaskinię w podziemiach dla frakcji chaosu
- zmieniono działanie zdarzeń wędrówka satyrów, wysyp troglodytów i śpiący chłopi od teraz po zwycięskiej walce gracz ma możliwość przyłączenia troglodytów, satyrów i chłopów do swojej armii.
- naprawiono mury w podziemiach dla frakcji życie
- naprawiono posterunki w podziemiach
- usunięto znaki interpunkcyjne z nazwy mapy bo nie działała na angielskich windowsach
Po około 20 godzinach gry multiplayer postanowiłem i wprowadziłem zmiany w eventach:
- Przyrosty słabszych istot poziomu 4 w dniu 120 cyklicznie co 25 dni zamiast 60
- przyrosty słabszych istot 4 poziomu w dniu 100 z co 30 dni na co 20 dni
- dodane instrukcje w opisie mapy do skonfigurowania equilibris mod
- zmiany w późniejszych karawanach
karawana 1 - dzień 1 2500gold 10drewno 10ruda
karawana 2 - dzień 10 2500gold 5drewno 5ruda 1reszta surowców
karawana 3 - dzień 20 5000gold
karawana 4 - dzień 50 10000gold
karawana 5 - dzień 80 10000gold
karawana 6 - dzień 100 20000gold