Wiek Wojen
Szczegóły
- Autor
- Papapinek
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Trudny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 8
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 3792 razy
- Pobrano
- 3107 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Wiek siedemnasty to wiek wielkich konfliktów między państwami. Przetrwa najsilniejszy.
Czerwony-Polska, Niebieski-Szwecja, Brązowy Anglia, Zielony-Turcja, Pomarańczowy-Rosja, Fioletowy-Francja, Jasnoniebieski-Hiszpania, Różowy- Austria.
Mapa jest chyba najlepszym odwzorowaniem geograficznym Europy.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Jedna z kilku map poświęconych konfliktowi w Europie. Tym razem oparta jest o wiek XVII, co widać po doborze reprezentowanych wśród graczy państw:
Czerwony – Polska – Bastion
Niebieski – Szwecja – Forteca
Brązowy – Anglia – Forteca
Zielony – Turcja – Szwecja
Pomarańczowy – Rosja – Inferno
Fioletowy – Francja – Loch
Jasnoniebieski – Hiszpania – Zamek
Różowy – Habsburgowie – Wrota Żywiołów.
Wykonanie mapy jest poprawne, podstawowa geografia jest zachowana. Bohaterowie startowi są losowi, uroku dodaje nieco plotek, specjalne miasta i krótki wstęp. Jako, że zmierzą się ze sobą państwa to armie powinny być spore. Tak jest istotnie, bowiem miasta są liczne i każde z państw może łatwo i szybko w swej strefie zdobyć drugie, a potem innego stronnictwa. Każde z państw w zależności od swej pozycji realizuje różne strategia podboju, np. Anglia musi się desantować, podczas gdy Rosja nie musi początkowo wcale. Autor zablokował czary logistyczne 5 poziomu, a także wszystkie artefakty z nimi związane – a także księgi. Szkoda, że nie zrobił tego samego z umiejętnościami… Na mapie tej da się zebrać wielką armię i przyjdzie przemieszczać się od miasta do miasta. Finałową oceną będzie 4.
Bardzo przyjemna i satysfakcjonująco zbalansowana mapa. Grałem jako Polska (Bastion), sporo pomogło mi pokonanie gryfów w konserwatorium (w pobliżu naszego zamku jest tylko jedno) i ulepszenie zdobytych tam archaniołów w forcie na wzgórzu. Turcja z Rosją zaatakowały mnie błyskawicznie, więc była to dobra decyzja.
Przy mapie spędziłem kilka bardzo miłych godzin. Europa odwzorowana jest świetnie (jak na możliwości Heroes 3, oczywiście), największą zaletą mapy jest jednak moim zdaniem idealna liczba "mocnych" lokacji, czyli Smoczych utopii, Bibliotek oświecenia, banków stworzeń, grobowców itp. Fajnie jest zdobyć potężny artefakt, jednostkę czy dostać porządny bonus do statystyk, ale dobrze jest, gdy to się nie dzieje za często, bo raz, że balans, a dwa, że przestaje cieszyć. Tu mamy przykład, gdy, w mojej opinii, jest pod tym względem idealnie. Szacunek dla autora!
Z wad: Największą jest moim zdaniem teren Francji, który jest podziemiami. Podziemia na powierzchni? Jakieś to dziwne, nie pasowało mi zupełnie. Drugą jest portal koło jednej z Nekropoli, który całkowicie blokuje ścieżkę (żeby przejść, trzeba się teleportować i wrócić z powrotem, dobrze że chociaż wystarczy tylko kliknąć spację), a trzecią jest jedna ze stoczni, która ma dziwny błąd polegający na tym, że możemy wybudować statek, na który nie da się wejść... Pierwszy raz się z czymś takim zetknąłem, ale na szczęście miałem czar przywołujący okręt, więc mogłem go przenieść na inną kratkę i nie był to problem.
Dodam jeszcze, że na stronie jest błąd. Mapa jest jednopoziomowa, a podziemnego tunelu widocznego na jednym ze zrzutów ekranu na niej nie ma.