Warning (2): filesize(): stat failed for Magic Isles Kingdom.h4c [/www/sites/cms/cms/lib/Cake/Utility/Validation.php, line 982]
Krypta Map - Jaskinia Behemota

Magic Isles Kingdom

Szczegóły

Autor
KysuK-W
Rozmiar
Duża (113x113)
Poziom trudności
Zaawansowany
Język
Angielski
Podziemia
Tak
Woda
Wyspy
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
Zajęcie wszystkich początkowych miast przeciwników.
Warunki przegranej
Utrata początkowego miasta.
Graczy ludzkich
4
Graczy komputerowych
0
Wyświetlono szczegóły
2947 razy
Pobrano
2614 razy
Średnia ocena
4.0000000000000000

Ciekawa mapa, gdzie każdy z graczy ma ograniczony wybór stronnictwa - tylko do dwóch. Na swoich początkowych terenach gracze mają do dyspozycji drugie miasto i dość kopalni, mogą rozwinąć bohaterów i zrekrutować sporą armię. Ekspansję skierować należy na morze - na neutralnych wyspach można znaleźć potężne przedmioty, wzmocnić bohatera i odkryć skarby wyroczni. Puszki Pandory choć pilnowane - są puste.

Komentarze

2025-10-26 10:52:11
Ocena: 4
Recenzja

Rozegranie tego scenariusza może być krótkie, jeśli chcemy podbić wrogów, lub długa, jeśli chcemy podbić mapę. Gracze mają po dwa stronnictwa, które mogą wylosować - Czerwony Ład, lub Moc, Niebieski i Zielony Życie, bądź Naturę, Fioletowy Śmierć, lub Chaos. Trzech pierwszych zaczyna na wyspach, ostatni w podziemiach ukształtowanych w labirynt. Niezależnie od tego każdy z graczy ma w swej strefie dodatkowe miasto swego stronnictwa, nierozbudowane poza fortem, zestaw kopalni, ołtarze taktyki i walki, nieco artefaktów, skarbce i inne obiekty wzmacniające - jednym słowem wszystko aby nie musieć się nudzić. Dzięki odwiedzeniu klucznika mamy też dostęp do Wyspy Uniwersyteckiej - tam znajdują się po lewo możliwości nabycia i rozwinięcia umiejętności mocy, a po prawo magii. Dopóki nie znajdziemy kluczników innych graczy nie mamy dostępu do ich stref. Tam musimy dopłynąć - należy uważać na piratów mających silnych dowódców jak i licznych - 3 000 istot na starcie. Po pomyślnym zdobyciu wyspy możemy przez Uniwersytecką wrócić do strefy początkowej i tak trzy razy musimy powtórzyć cykl aby wygrać.
~~
Od strony wizualnej mapa jest przeciętna - obiekty są dobrze umieszczone, poza siedliskiem 1 lvlu w labiryncie. Obiekty mapy są dopasowane, różne rodzaje tekstur, ale płasko. Problemem jest ocean, który niemal pozbawiony jest obiektów zarówno przygody jak mapy. Pusto jest i nudno żeglować. Specyfiką mapy są specjalne strefy, o jednej z nich wspominałem, inne to np. Smocza Wyspa. Generalnie zawierają one najpotężniejsze artefakty, relikty i inne cenne rzeczy. Ale są znakomicie strzeżone i większość z nich pełnić będzie pełnić funkcję ciekawostki i urozmaicenia terenu.
~~
Nie ma zdarzeń, wydarzeń, chatki misji pełnią funkcję dekoracyjną, jak i Puszki Pandory, które są jednak strzeżone. Po zajęciu wrogiej stolicy dostajemy komunikat o naszej przegranej, ale nie ma też praktycznego zastosowania, ani my, ani wróg nie przegra - wygrałem poprzez warunek bycia jedynym posiadaczem miast przez 3 dni. SI radzi sobie nieźle, jak na mapę wyspową. Może się nam zdesantować. Na początek dostaje 5 000 złota. Swych stolic broni dość zaciekle - mają najwyższy priorytet.
~~
Jak pisałem, rozgrywka jest dość schematyczna - eksploracja, ekspansja i eksterminacja. Ale ze względu na owe dodatkowe strefy możemy stanąć armią pod ostatnim wrogim zamkiem i powalczyć z neutralami - możliwość posiadania najlepszych artefaktów jest kusząca. Oczywiście to wydłuży rozgrywkę. Podsumowując wady i zalety Magicznych Wysp oceną będzie solidne 4.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.