Coś się dzieje!
Szczegóły
- Autor
- Małgorzata Czygir
- Rozmiar
- L (108x108)
- Poziom trudności
- Trudny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Wyspy
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 7
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 3682 razy
- Pobrano
- 4182 razy
- Średnia ocena
- 4.0000000000000000
Gracze reprezentują wszystkie stronnictwa oprócz Cytadeli. Zaczynają z dodatkowym doświadczeniem, co zresztą jeśli chodzi o dobór umiejętności drugorzędnych może wymagać restartu. Armie początkowe są też większe. Misja nie zawiera fabuły jako takiej, możliwość szukania Graala, czy szukanie smoczych siedlisk będzie musiało wystarczyć. Artefakty mają zwykle dodatkową obstawę, zwłaszcza te silniejsze.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Mapa stosunkowo dynamiczna i na początku istotnie coś się dzieje. Każdy graczy zaczyna z wzmocnionym, wybranym już bohaterem. Każdy z nich ma 5 pkt. statystyk i 8 lvl. Autorka zapewniła bohaterom szereg umiejętności drugorzędnych i pod tym względem trudno herosa rozwinąć. Są one przydatne, jednak bohater czerwonego ma zapełnione wszystkie sloty. Bazowa armia także jest wzmocniona, więc bez trudu czyścimy okolicę, a jest ona pełna siedlisk różnych poziomów i zestaw kopalni. Gracz brązowy zaczyna z dwójką miast, zaś gracze czerwony, pomarańczowy i niebieski mają w swej strefie dodatkowe miasto nie swojej frakcji. Są zasadniczo dwie drogi ekspansji – morska i przez dobrze strzeżone antymagiczne garnizony. Zasadniczo większość działań wojennych prowadzi się desantując- i odpierając desanty nieprzyjaciela. Początkowo zatem jest stosunkowo dynamicznie. Należy zbierać armię, zasoby a także rozbitków. Są oni ważnym czynnikiem, bowiem nigdy nie wiadomo jaki artefakt zdarzy się trafić. A niektóre artefakty są strzeżone przez dodatkowych strażników. Szybka ekspansja morska jest bardzo ważna na tej mapie. Pierwsze potyczki są wymagające, wrodzy herosi są mocni i mają niemałe armie. Jeśli jednak pokonamy sąsiadów możemy kolejne podboje realizować na luzie.
Intencją autorki było chyba stworzenie scenariusza w którym każdy z graczy ma inną sytuację strategiczną, ale są zasadniczo zbalansowani względem siebie. Dlatego też Nekropolia i Wrota żywiołów nie mają dodatkowego miasta – te stronnictwa w SoD były silniejsze od pozostałych. Grający przez HotA powinni to uwzględnić. Mapa nie ma fabuły, pojawiają się zdarzenia polegające na atakach różnych istot. Istnieje kilka chatek misji, a także można wykopać Graala. Ten jednak jest dostępny w podziemiach i tak dobrze strzeżony, że nie warto się trudzić odwiedzaniem obelisków. Nota bene równie dobrze podziemi mogłoby nie być – mają tak dobrych strażników, że nie opłaca się ich eksploracja, bowiem należy walczyć z najpotężniejszymi smokami. Pod względem wizualnym standard wykonania jest dobry. Zablokowane są niektóre artefakty (ale odblokowana nie wiedzieć czemu Zbroja Przeklętego) i czary logistyczne 5 poziomu. Niestety nie zablokowano najsłabszych umiejętności i przedmiotów. Podsumowując mogę dać tej mapie z czystym sumieniem 4.