Alpuhara

Szczegóły

Autor
Rafcio Mocarz
Rozmiar
XL (144x144)
Poziom trudności
Niemożliwy
Język
Polski
Podziemia
Tak
Woda
Kontynenty
Fabuła
Tak
Warunki wygranej
pokonanie bohatera
Warunki przegranej
utrata wszystkich bohaterów i zamków
Graczy ludzcy
1
Gracze komputerowi
7
Wyświetlono szczegóły
2146 razy
Pobrano
626 razy
Średnia ocena
6.0000000000000000

Mapa na początku jest inspirowana Wayfarerem. Można liczyć na liczne labirynty, zagadki i ciekawostki. Fabuła odnosi się do współczesnych czasów i jest poparta wierszami polskich poetów Gra polecana raczej starszym graczom. W opisach występują polskie znaki, stąd zaleca się grę w polskiej wersji językowej. Mapa w wersji SoD. Nie otwiera się w edytorze map HotA, NIE można zagrać z zainstalowanym dodatkiem.

Komentarze

2021-04-17 09:48:06
Ocena: 6

Grałem w tą mapkę wcześniej.
Początek jest prosty i liniowy wzięty z Wayfarerla. Im dalej tym ciekawiej i trudniej. Ja nie zaliczam się do najlepszych graczy, ale Wayfarela przeszedłem praktycznie z marszu, tutaj miałem ogromne problemy. Walki w większości nie są trudne, ale zbalansowane. Jednym z warunków pokonania głównego przeciwnika jest osiągnięcie 88 poziomu. Rozgrywkę najlepiej zakończyć przed szóstym miesiącem i drugim tygodniem – później przeciwnik dostaje codziennie ogromne wsparcie. Należy mądrze gospodarować zasobami, bo kończy się praktycznie bez nich. Mocną stroną mapki jest fabuła oparta w większości na poezji największych polskich poetów tak dobrana, aby tworzyła jedną całość, odnoszącą się do czasów współczesnych. Niestety prawie wszystkie utwory są podzielone na części, przez co ktoś kto nie zna utworu będzie miał trudności ze zrozumieniem. Dlaczego tak zostało zrobione wyjaśnia się pod koniec gry. Mapka jest jedną z najlepszych typu Wayfarer dla doświadczonych graczy lubiących poezję.

2021-04-22 18:32:31
Ocena: brak

Witam, czy jeżeli nie zdąży się do Strażnika Misji koło Grenady to trzeba grać od początku ? Czy jest jakis sposób na zdobycie dostępu do czerwonego namiotu ? Z góry dzięki za odpowiedź :)

2021-04-23 01:00:12
Ocena: brak

Jak się nie zdąży do strażnika to koniec gry. Najbardziej optymalny sposób to: w siódmym dniu Almanzor powinien być dokładnie przy stajniach na terenie cytadel, Chrzciciel (z dwoma archaniołami) powinien pływać na początku drugiego jeziorka. W ósmym dniu Chrzciciel zajmuje cytadelę Delhi, a Almanzor po pokonaniu Gerwulfa walczy od Delhi z potworami odblokowując kopalnie (nie zajmując ich) i zajmuje Ahmadabad, odblokowuje strażnika misji, zajmuje Grenadę i ucieka. Jak wszystko zrobi się dobrze nie trzeba się chować przed Girdem – zabraknie mu jednego punktu ruchu do ataku.

2021-04-24 16:00:28
Ocena: brak

A czy moglbym jakos z Toba porozmawiac na forum jezeli nie mam pojecia co zrobic dalej w mapie ? :)

2021-05-07 19:39:36
Ocena: brak

Na heroes3.eu mapę oceniłem na 3, ale grałem na pierwszej wersji, która miała dużo błędów. Późniejsza wersja już nie miała błędów niestety na tej stronie nie można zmienić swojej oceny. Mapę oceniam jako jedną z najlepszych.
PS
Mam propozycję dla autora mapy, aby jeżeli to możliwe połączyć mapę z muzyką z koncertu Andrzeja Stasiuka i zespołu Haydamaky - Mickiewicz

2021-07-02 20:40:38
Ocena: 6

To jest inny wymiar h3. Wspaniała niebywale trudna z przesłaniem. Niby fabuła to w większości poezja różnych autorów. Zwróciłem uwagę na dwie rzeczy. Pierwsza to, że można spotkać w niektórych utworach drobne zmiany dokonane z dużym kunsztem scalające w jedną myśl przewodnią, między innymi w przekładzie Epitafium grupy King Crimson zmieniono jeden wyraz, co spowodowało całkowitą zmianę pojmowanie sensu utworu. (Moim zdaniem tak powinien brzmieć ten przekład) Drugie to, że gdzie nie gdzie znajdują się wiersze bez podpisów. Przesłanie jest kontrowersyjne do przemyślenia np. świat praktycznie bez możliwości izolacji przestępców.
Początek to coś w rodzaju egzaminu mającego za zadanie odsianie graczy. Myślę, że chodziło dopuszczenie do gry graczy o odpowiedniej wiedzy, co jest dyskusyjne, ponieważ sądzę, że obleje go więcej dorosłych niż graczy z podstawówki.
Co do samej rozgrywki mam jedną uwagę. Ograniczenie czasowe dotyczące zakończenia można ominąć. Wystarczy poczekać aż przeciwnik komputerowy opuści Watykan i zająć go w jednym ruchem. Gracz komputerowy nie wykupuje jednostek. Wystarczy chyba uniemożliwić dotarcie do Watykanu w jednym ruchu. Może jeszcze jakieś wskazówki gdzie wędrować, a nie tylko fałszywe tabliczki – Nie tędy droga. Tyle moich wskazówek.
Wskazówki dla graczy: częsty zapis, walka Almanzorem (np. nie zawracać mu głowy zajmowaniem kopalni), maksymalnie szybko do przodu nie tracąc jednostek, ostre okulary, odpoczynek przed walką analizując tekst.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.