Night of the Serpents

Szczegóły

Autor
Clanger
Rozmiar
M (72x72)
Poziom trudności
Bardzo Trudny
Język
Angielski
Podziemia
Tak
Woda
Wielki Kontynent
Fabuła
Tak
Warunki wygranej
pokonanie potwora
Warunki przegranej
strata bohatera
Graczy ludzkich
1
Graczy komputerowych
7
Wyświetlono szczegóły
1114 razy
Pobrano
874 razy
Średnia ocena
6.0000000000000000

Hissa - Królowa węży - zmartwychwstała by siać pożogę i zniszczenie. Gromadzący się wokół niej wyznawcy na jej rozkaz wyruszają splądrować ludzkie i elfickie osady, by przygotować teren na przybycie Mrocznego Króla. Dzięki niemu Hissa ma stać się boginią w tytułową Noc Węży. Czy mieszkająca w dolinie strażniczka - Belladonna powstrzyma upiorną królową przed wstąpieniem do panteonu bogów? Tylko Ty możesz jej pomóc w tym zadaniu!

Komentarze

2022-08-06 08:56:41
Ocena: 6

Scenariusz "Noc Węży" zapewnił mi doskonałą zabawę. Stanowił ogromne wyzwanie; wymagał ode mnie niestandardowych rozwiązań i zweryfikowania przyzwyczajeń w grze. Poczułem w nim klimat oryginalnych kampanii i kronik z Herosa. Rozgrywka zawiera wciągającą fabułę ze świetnym motywem węży z bagien ugruntowanych w specyfice wyglądu mapy, który jednocześnie nie przytłacza i nie odwraca uwagi od rachuby następnych kroków.

Kraina jest pięknie udekorowana, a rozmieszczenie lokacji na mapie, zwłaszcza siedlisk stworzeń, oraz uzasadniona w warunkach terenowych dostępność budynków do budowy, jak również dodane artefakty umożliwiają stosowanie praktycznych ruchów w turach i rozlicznych taktyk. Pozwala ona ćwiczyć umiejętność obserwacji, przeżywanie emocji i rozsądek.

Doznań jest sporo. Choćby strach przed konfrontacją z bohaterem dowodzącym armią, w której jeden z oddziałów składa się z ponad setki siódmopoziomowych istot. Kluczowym przy tym jest by: pozwolić sobie na tę emocję, następnie opanować panikę i zadać pytanie, jak można sobie poradzić z dysponowaniem daną pulą zasobów, wojsk i zaklęć. Przy tym najwyższej próby losowość mapy pozwala na różne rozwiązania, zależnie od warunków danego podejścia.

Dalej, przy gniewie po utracie miasta, w nim wojska, dochodów z niego, lub po przejęciu przez przeciwnika kopalni i surowców z niej, czołowym jest dopuszczenie tego odczucia, opanowanie złości i zastanowienie się, na ile były one przydatne w tym tygodniu, czy może będzie można je odzyskać w przyszłym, oraz do jakich lokacji na mapie można udać się w tym czasie. Rozwiązań na to twórca zapewnił nadzwyczajnie wiele!

Podczas gry regularnie kłania się zasada, aby: nie zbierać od razu każdego napotkanego zasobu; nie kupować w mig wszystkiego, co popadnie w mieście i w krainie; nie zdobywać całej puli lokacji na chybcika. Istotnym jest pomyśleć, które z nich są akurat potrzebne.

Autor dopracował mapę w tak niesamowity sposób, że sama droga do celu, jakim jest wykonanie specjalnego warunku wygranej schodzi na dalszy plan i rozgrywka skupia się na pośredniej drodze, będącej przygotowaniami do niego. Twórca scenariusza dodał nawet błyskotliwe zagadki! Statyczne, mające słowne wskazówki, i dynamiczne - ze zmienną sytuacją na mapie.

Usprawnione przez Róg Otchłani działania komputerowych wrogów sprawiają, że przygotowania do bitew i same one są jeszcze bardziej wymagające oraz często z nieuniknionymi stratami w armiach.

Demiurg stworzonej mapy niesamowicie doszlifował wysoki już poziom trudności, który wzrasta wraz z mijającymi tygodniami i wymaga elastyczności w stosowanych taktykach oraz dokonywania ich modyfikacji wobec zmiennych warunków w krainie.

Zmaksymalizował potencjał strategii turowej z równoległym zawiadywaniem bohaterami wyszkolonymi w innych umiejętnościach, z różnoimiennymi armiami o odmiennej wielkości, gdzie znaczące są kalkulacje o zdobywanych punktach doświadczenia.

Ode mnie najwyższa nota dla tej wybitnej mapy.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.