Blaski i Cienie
Szczegóły
- Autor
- DODO
- Rozmiar
- XL (144x144)
- Poziom trudności
- Normalny
- Język
- Polski
- Podziemia
- Nie
- Woda
- Wielki Kontynent
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- pokonanie wszystkich wrogów
- Warunki przegranej
- utrata wszystkich bohaterów i zamków
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 10436 razy
- Pobrano
- 9845 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Mapa stworzona dla działu KRYPTA MAP JASKINI BEHEMOTA w podziękowaniu za liczne recenzje oraz dla innych "jaskiniowców”.
Chęć posmakowania możliwości nowego dodatku 1,5,0 HOTA w edytorze.
GOOD LUCK, DODO.
***PS***
O ile w nowej wersji Heroes 3 HotA 1.5.0. plusy wszystkim łatwo wymienić, to zamiast relaksu tworząc mapy własne otrzymamy dawkę solidnej frustracji.
Co okiem amatora kartografa (edytora map) jest zdecydowanie na minus :
-Zmiana straży dla jednostek (raj dla złodziejów)
-Brak kolumn wodnych w odwróconym kierunku (zwłaszcza łuki)
-Galaretowate jeziora (nie dajcie się zwieść animowanym wodospadom)
-Zakaz łączenia niektórych elementów krajobrazu.
Mimo tego, bawcie się dobrze.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Nowa mapa z obiektami z najnowszej wersji HotA. Niestety trochę zbyt szybko powstawała. Scenariusz jest niezwykle prosty – czwórka graczy z Wrót żywiołów, Twierdzy, Przystani oraz Zamku. Ich celem jest zajęcie kontynentu w kształcie odwróconej literki c, którego poszczególne krainy oddzielone są garnizonami, ale też połączone portalami. Pomiędzy nimi znajdują się wysepki pełne mumii. Dodatkowo można zdobyć neutralne miasta – po jednym z każdego rodzaju, oprócz Nekropolii.
~
Rozgrywka nie jest trudna – zajmujemy naszą bazową strefę i podejmujemy decyzję w którym kierunku podejmujemy ekspansję. Podbijamy kolejne ziemie, pokonujemy kolejnych graczy. Urozmaicenie stanowi niewątpliwie pięknie wykonane tereny, a także nieco chat misji, które są związane z neutralnymi smokami. Tacy strażnicy pilnują też najsilniejszych artefaktów. Mapy DODO zawsze były przykładem pomysłowości i pietyzmu w wykorzystywaniu dekoracji, tym razem jednak pojawiło się nieco błędów. Najpoważniejszym z nich jest odcięcie terenów na północ od Wieży. Nie zablokował też najsłabszych czarów, a przede wszystkim najsłabszych umiejętności, co mimo ograniczenia ryzyka nauczenia się ich u wiedźmy nadal psuje balans. Finalną oceną zostanie zatem 5, ale z minusem.
Przepuściłem tą mapę przez hota 1.6.1. i powiem wam szczerze, że jest naprawdę całkiem przyzwoita.
Ja osobiście wśród minusów wymieniłbym:
- małą ilość miast neutralnych
- słabe jednostki neutralne (można śmiało wszystko przechodzić na autowalce)
- brak możliwości wyboru miast startowych (no chyba, że komuś to nie przeszkadza)
Na plus można wymienić:
+ przyzwoity balans
+ dobry poziom CPU (mapę oceniam na poziom trudności normalny/wysoki)
+ ładnie wykończone tereny
+ dodatkowym smaczkiem są misje w chatkach (chociaż ja się tam nie zdecydowałem wymienić rdzawym smokiem za +4 atak)
+ odpowiednio długa rozgrywka (nie ciągnie się w nieskończoność, więc nie nudzi się, ale raczej ciężko by było ją skończyć w jeden wieczór)
+ ciekawe rozwiązanie z brakiem możliwości ulepszania 7 levelu w miastach neutralnych
Ja też daję 5 (ale w przeciwieństwie do Tabris'a z mały plusem ;) ).
Mapa została zaktualizowana 12 listopada 2021. Zmiany obejmują:
* zablokowanie zaklęć typu : Wizja powietrza, Lotne/Ruchome Piaski, Antymagia, Zasoby Ziemi, Dezintegracja Przeszkody, Tarcza,
*zablokowanie zdolności drugorzędowe : Dyplomacja (zmiana na inne umiejętności u bohaterów startujących z nią) Sokoli wzrok ( zablokowani bohaterowie ze specjalizacją)
*Edycja Chatek Wiedźmy. Dodatkowo teraz gracze mają do wylosowania Zaćmienia Mocy/ Interferencje plus :
Czerwony_ Inteligencja
Błękitny_ Dowodzenie
Brązowy_Ekonomia
Fioletowy_ Nawigacja
*Zmiana terenu na pękniętym lodzie, od miasta [89,27,0]
*Dodano losowych strażników TIER 7 pod miastami neutralnymi.
*Dodano kilka Random Artefaktów o ważności 3 z obrońcami na wyspach oraz kilka skarbców, typu Skład Meduz