Płuco barbarzyńców

Szczegóły

Autor
Thesiss
Rozmiar
L (108x108)
Poziom trudności
Normalny
Język
Polski
Podziemia
Tak
Woda
Wielki Kontynent
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
pokonanie wszystkich wrogów
Warunki przegranej
utrata wszystkich bohaterów i zamków
Graczy ludzcy
8
Gracze komputerowi
0
Wyświetlono szczegóły
2234 razy
Pobrano
2133 razy
Średnia ocena
5.0000000000000000

Dość już kolorowych łąk i urodzajnych pól. Dość zamkniętej przestrzeni otoczonej garnizonami. Nadszedł czas aby rozprzestrzenić swoje rządy. Obejmą one liczne góry, przełęcze, pustynie i pustki. Zawładniesz ziemią barbarzyńców... o ile podołasz konkurencji

Komentarze

2016-11-28 15:45:40
Ocena: 5
Recenzja

Mapa „Płuco barbarzyńców” różni się od standardowych scenariuszy. I to bardzo. Zaczynamy jako przybysz w krainie barbarzyńców. Zaś naszym celem jest, a jakże, jej podbicie. Mapa obfituje w zamki, twierdze, siedliska i kopalnie. Jest ich prawdziwe mnóstwo, a najczęściej pogrupowane są obok siebie. W wypadku siedlisk mamy do czynienia z tymi pochodzącymi z twierdzy i neutralnych. Wypływają z tego dwa wnioski – wybranie Twierdzy jako miasta zapewnia przewagę, a także warto rekrutować neutralne istoty w miejsce najsłabszych istot.
Rozgrywka jest osobliwa, bowiem w naszym mieście startowym mamy do wybudowania siedliska tylko 1 i 2 poziomu. Ale zanim to uczynimy mamy do wybudowania fort… Jako, że okolica obfituje w twierdze powinniśmy zająć jedną z nich, ale tylko w wypadku kilku z nich rozwój nie jest zablokowany. Ten kto szybko zajmie takie miasto i zagarnie siedliska z łatwością da sobie radę z przeciwnikami.
„Płuco” wykonane jest niezwykle starannie. Mimo, że większość terenu stanowią pustkowia nie ma wrażenia monotonii. Mapa jest zaplanowana , a ze względu na sporą liczbę miast, siedlisk i kopalni wydaje się być większa niż L-ka. Pojawia się fabuła, a także chaty misji i pułapki. Można wykopać Graala i uwolnić więźniów, zwiedzić zielone tereny z Bastionami i Wrotami żywiołów, a także podziemne Lochy.
Jakie są wady? Skrajny brak balansu. Gracze pogrupowani są w drużyny, czerwony i różowy kontra brązowy i pomarańczowy. Pozostali gracze to single, ale nie mają z tego tytułu żadnych forów. Dodatkowo pomarańczowy nie ma ograniczeń w rozbudowie swej siedziby, co gwarantuje mu wielką przewagę. Brązowy zaś zaczyna bez bohatera startowego. Granie twierdzą także zapewnia fory. Przed grą można mapę poprawić – zablokować sojusze, lub je upowszechnić, a także poprawić brązowego, pomarańczowego. Warto też ustalić, czy wszyscy gracze zaczynają twierdzą, czy żaden z nich. Mimo tych poważnych mankamentów jest to znakomita mapa, w której grę pomarańczowym można potraktować jako poziom łatwy, a brązowym trudny. Dlatego końcową oceną będzie 5.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.