Gateway

Szczegóły

Autor
Hayven
Rozmiar
Mała (96x96)
Poziom trudności
Język
Polski
Podziemia
Nie
Woda
Brak/nieznacząca
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
Zdobycie określonego miasta.
Warunki przegranej
Utrata wszystkich miast i bohaterów.
Graczy ludzkich
4
Graczy komputerowych
0
Wyświetlono szczegóły
6534 razy
Pobrano
2721 razy
Średnia ocena
5.0000000000000000

Adaptacja pierwszego ze scenariuszy kampanii z HoMM I. Naszym celem jest zajęcie tytułowego miasta. Mapa nie jest tak prosta jak pierwowzór: miasto jest o wiele lepiej strzeżone. Aby podkreślić klimat "jedynki" autor ograniczył ilość dostępnych jednostek, czy też zaklęć, a także możliwość rozbudowy miast. Z tej przyczyny na mapie można grać jedynie Przystanią, Sylvanem, Lochem i Twierdzą.

Komentarze

2016-05-04 18:29:05
Ocena: 5
Recenzja

Starannie wykonana mapa, o dużej specyfice. Nawiązuje do Heroes I, z zatem mamy w niej do czynienia jedynie z jednostkami poziomów 1-6, których nie możemy ulepszyć. Liczba zaklęć także jest nieduża i te najwyższego poziomu nie są dostępne. Zamek także nie może zostać wybudowany.
Rozgrywka jest niezwykle prosta – startujemy, zajmujemy pierwsze kopalnie, jakieś artefakty, doświadczenie. W drugim tygodniu możemy zaatakować centrum mapy, z tytułowym miastem i kopalniami. W przeciwieństwie do oryginału miasta nie strzeże pojedynczy smok, a większa ich ilość, zanim więc zbierzemy armię warto wybić przeciwników, co nie jest trudne. Dodatkowo możemy odszukać Łzę Ashy.
Rozgrywka jest stosunkowo ciekawa, ze względu na mały rozmiar scenariusza , a także ograniczenia w rozbudowie. Normalnie szybko zaczynamy grać ulepszonymi jednostkami, tu jest inaczej. Mapa lekko faworyzuje Przystań – są cztery siedliska chłopów. Choć akurat w wypadku tej jednostki trudno mówić o większej przewadze. Dopracowane są efekty wizualne, od portalu w mieście lorda Ironfista do efektu burzy, który towarzyszy nam w grze. Oceną będzie mocne 5.

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.