Gateway
Szczegóły
- Autor
- Hayven
- Rozmiar
- Mała (96x96)
- Poziom trudności
- Język
- Polski
- Podziemia
- Nie
- Woda
- Brak/nieznacząca
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- Zdobycie określonego miasta.
- Warunki przegranej
- Utrata wszystkich miast i bohaterów.
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 0
- Wyświetlono szczegóły
- 6702 razy
- Pobrano
- 2799 razy
- Średnia ocena
- 5.0000000000000000
Adaptacja pierwszego ze scenariuszy kampanii z HoMM I. Naszym celem jest zajęcie tytułowego miasta. Mapa nie jest tak prosta jak pierwowzór: miasto jest o wiele lepiej strzeżone. Aby podkreślić klimat "jedynki" autor ograniczył ilość dostępnych jednostek, czy też zaklęć, a także możliwość rozbudowy miast. Z tej przyczyny na mapie można grać jedynie Przystanią, Sylvanem, Lochem i Twierdzą.
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Starannie wykonana mapa, o dużej specyfice. Nawiązuje do Heroes I, z zatem mamy w niej do czynienia jedynie z jednostkami poziomów 1-6, których nie możemy ulepszyć. Liczba zaklęć także jest nieduża i te najwyższego poziomu nie są dostępne. Zamek także nie może zostać wybudowany.
Rozgrywka jest niezwykle prosta – startujemy, zajmujemy pierwsze kopalnie, jakieś artefakty, doświadczenie. W drugim tygodniu możemy zaatakować centrum mapy, z tytułowym miastem i kopalniami. W przeciwieństwie do oryginału miasta nie strzeże pojedynczy smok, a większa ich ilość, zanim więc zbierzemy armię warto wybić przeciwników, co nie jest trudne. Dodatkowo możemy odszukać Łzę Ashy.
Rozgrywka jest stosunkowo ciekawa, ze względu na mały rozmiar scenariusza , a także ograniczenia w rozbudowie. Normalnie szybko zaczynamy grać ulepszonymi jednostkami, tu jest inaczej. Mapa lekko faworyzuje Przystań – są cztery siedliska chłopów. Choć akurat w wypadku tej jednostki trudno mówić o większej przewadze. Dopracowane są efekty wizualne, od portalu w mieście lorda Ironfista do efektu burzy, który towarzyszy nam w grze. Oceną będzie mocne 5.