Śródziemie (Middle-earth)

Szczegóły

Autor
Piotras
Rozmiar
G (252x252)
Poziom trudności
Bardzo Trudny
Język
Polski
Podziemia
Nie
Woda
Wielki Kontynent
Fabuła
Tak
Warunki wygranej
zdobycie artefaktu
Warunki przegranej
strata bohatera
Graczy ludzkich
3
Graczy komputerowych
5
Wyświetlono szczegóły
17262 razy
Pobrano
12164 razy
Średnia ocena
5.0000000000000000

1. Uwagi ogólne:
- Mapa jest przeznaczona dla trzech graczy walczących po jednej stronie przeciwko Sauronowi i jego mrocznym sojusznikom.
- Mapa łączy wątki fabularne z całej trylogii, ale można także wziąć udział w pewnych wydarzeniach z Hobbita. Polecam zapoznać się przynajmniej z filmem, a jeszcze lepiej – z książkami, przed przystąpieniem do rozgrywki. Znacznie ułatwi to orientację w tym gigantycznym obszarze, a przy okazji niektóre ukryte smaczki sprawią Graczowi więcej frajdy.
- Niniejsza mapa o rozmiarze G powstała z ogromnym trudem, pochłaniając równie gigantyczne ilości czasu co przestrzeni. Każdy obiekt na mapie wstawiany był ręcznie z rozmysłem. To skutkuje tym, iż Gracz może napotkać różne urokliwe i klimatyczne lokacje. Różne ciekawe niespodzianki czekać mogą także w krainach niezwiązanych z fabułą (południowy Eriador, wschodni Rhovanion, czy wreszcie Lindon).
- Mapa jest naprawdę złożona i mimo kilkukrotnych testów z pewnością nie udało się uniknąć wszystkich błędów. Na pewno da się ją przejść i chyba do każdego aktywnego obiektu na mapie da się już wejść.
- Dla ułatwienia podróży między Gondorem i Imladris, ale przede wszystkim dla możliwości wzajemnego udzielania sobie relatywnie szybkiego wsparcia, ustawiony jest biały teleport. To jest niestety opcja fantastyczna nawet jak na świat Tolkiena, ale bez tego elementu byłoby momentami bardzo ciężko. Jeśli Gracz woli nie korzystać z szybkich przeskoków wielkich armii, to przecież nie musi.
- Wszelkie czary przenoszące bohatera po lądzie, wodzie, czy w powietrzu zostały dezaktywowane, jak również artefakty, które mogłyby umożliwić taką skrótową podróż. Pozostaje Logistyka…
- Niestety, ilość bohaterów w dziełach Tolkiena jest tak duża, że nie byłem w stanie wykonać spójnej mapy z sensownym udziałem każdego. Z tego powodu wybranych zostało dziewięciu najważniejszych (nie, nie jest to Drużyna Pierścienia). W celu ułatwienia rozeznania się w tak ogromnej i jednak dość złożonej mapie poniżej zamieszczam ogólne role każdego z ważnych bohaterów.
2. Zadania bohaterów:
- Aragorn: zaczyna w Gondorze, a nie jak w oryginale - w Arnorze. W pierwszej kolejności powinien skupić się na obronie Minas Tirith. Garnizon w ruinach Osgiliath długo nie powstrzyma naporu Mrocznych Jeźdźców z Minas Morgul… Jego drugim zadaniem jest zebranie w dolinach północnego Gondoru pięciu szczątków Narsila (pilnują ich Rabusie). Z nimi powinien udać się do Rivendell, do Elronda i ubłagać go o przekucie tych szczątków w Andurila. Ta broń znacząco podniesie szanse w ostatecznym starciu z Wrogiem. Jak u Tolkiena - to Aragorn powinien podnieść mocno statystyki i zebrać potężną armię przeciwko siłom Mordoru. (7 miesięcy to czas wystarczający na zebranie dużej armii, zajrzenie w każdy zakamarek mapy i ukończenie gry). W testach okazało się jednak, że Saurona może pokonać każdy bohater (nawet bez Andurila i wysokich statystyk), jeśli ma odpowiednio liczną armię, ale do tego 7 miesięcy nie wystarczy…
- Theoden: Zaczyna na swoim dworze Meduseld w Edoras. Jego zadaniem jest zebranie swoich jeźdźców Rohirrim (-rim już oznacza liczbę mnogą, więc „trzech Rohirrimów” to jak „trzech króliów”) i udać się do Hełmowego Jaru. Nad Rohanem wisieć będzie nieustannie groźba najazdu orków Sarumana. Niestety Theoden jest za słaby, aby pokonać jego armie w otwartej walce i musi czekać, aż jego brudy zmyje woda Iseny z zerwanej przez drzewce tamy…
- Gandalf: zaczyna w górskiej siedzibie Króla Orłów – Thorondora. Thorondor ze swoimi Orłami postanawia przyłączyć się do Mithrandira i pomóc mu przynajmniej w odbiciu Angmaru z rąk Wroga. Misja ta okaże się nieco trudniejsza niż przypuszczał Thorondor – mimo jego pewności siebie, niezbędne będzie wsparcie okolicznych magów. Wróg z Angmaru jest tchórzem i nosa stamtąd nie wychyli – nie ma się co śpieszyć ze szturmem. Następnie Gandalf powinien zebrać armię i ruszyć na pomoc Frodo, spotykając się z nim najlepiej na dworze u Elronda. Frodo sam może nie dać rady przejść przez niektóre lokacje.
- Frodo: zaczyna w Bag End. To jest główny bohater. Nie może zginąć. Tylko on może wygrać. Jego zadaniem jest poprosić o pomoc swoich rodaków, pozbierać porozrzucane po Shire artefakty, a następnie udać się przez Bree do Rivendell. Tam musi udać się na naradę do Elronda (do przejścia mapy konieczna jest zamiana pierścieni życia – taki checkpoint), a od Bilba dostanie przydatny prezent. Niestety nie dostanie mithrilowej kamizelki, gdyż akurat tu napierśniki podnoszą moc zaklęć, a nie obronę – moim zdaniem to by było bez sensu. Jego droga wiedzie dalej z Gandalfem przez bramę Durina, Lorien i wreszcie Martwe Bagna. Tam zostanie zawrócony przez Golluma w stronę tajnego przejścia Cirith Ungol (tu Gandalf przestaje być potrzebny). Po drugiej stronie labiryntu znajdzie się wreszcie w Mordorze. Ponieważ jest to mapa drużynowa, to wszyscy trzej gracze muszą znaleźć się przy Górze Przeznaczenia. Dlatego w zasadzie wszyscy gracze muszą przeżyć do końca. Generalna wskazówka jest taka, że Frodo powinien podążać zgodnie z fabułą trylogii. W testach okazało się, że Frodo dociera tam znacznie wcześniej niż pozostali gracze dadzą radę pokonać Saurona. Po co ma się nudzić w Mordorze czekając na kolegów, kiedy może sobie dłużej postrzelać z procy po Śródziemiu?
- Martwy Król: zaczyna w Przełęczy Umarłych. Niestety nie umiałem tego inaczej obejść, więc na początku jest to de facto Aragorn, Gimli i Legolas, którzy wchodzą do podziemnej stolicy Królestwa Umarłych, do Dwimorberg. Tam przekonują siłą umarlaków do walki po ich stronie. Ponieważ Aragorn w tym czasie szuka szczątków Narsila, to niestety od teraz dalej uznajemy, że sam Martwy Król zaciąga pod swój sztandar martwych pobratymców wskrzeszając kogo się da. Jego zadaniem jest przedostanie się do południowego Gondoru i sabotaż ataku piratów oraz Haradrim. Ostatecznie może udać się na Pola Pelennoru i wspomóc Gondor w walce z orkami. Prowadzenie tego bohatera jest najłatwiejsze w całej mapie – w dziele Tolkiena martwiaki również nie miały żadnego problemu z dosłownym przejściem po wrogach.
- Legolas i Arwena: zaczynają w Rivendell (Legolas akurat w gościnie). Ich celem jest odpieranie ataków orków i trolli czasem wychylających swoje parszywe gęby z głębi Morii oraz wsparcie Lorien w walce z Wrogiem z Mrocznej Puszczy.
- Keleborn i Galadriela: zaczynają naturalnie w Lothlorien. Ich zadania to przebudzenie oraz przekonanie drzewców z Fangornu do swojej sprawy i wspólne pokonanie Sarumana, a także patrolowanie Mrocznej Puszczy, gdyż zalęgło się tam Zło… Dużo Zła! Cały las przenika złowroga mgła, a między drzewami czają się mityczne potwory… Coś rusza się także w starej twierdzy Dol Guldur. Może nawet uda im się przekonać Króla Thranduila oraz krasnoludy z Ereboru do walki po ich stronie, kto wie?
3. Sztandary:
- czerwony – ludzie: Gondor i Rohan (gracz),
- niebieski – Saruman i orkowie: Isengard i Moria (komputer),
- brązowy – Sauron: Mordor i Mroczna Puszcza (komputer),
- zielony: wiverny patrolujące Martwe Bagna (komputer),
- pomarańczowy: piraci i Haradrim (komputer),
- fioletowy: Gandalf, niziołki oraz Armia Umarłych (gracz),
- seledynowy – Upiory Pierścienia: Angmar (początkowo) oraz Minas Morgul (komputer),
- różowy – elfy: Rivendell i Lothlorien (gracz).
Dobrej zabawy!
Piotras

Komentarze

2019-09-14 18:40:02
Ocena: 5

Mapa trudna, ale wierna książce. Gondorem gra się ciężko, ale na koniec spora satysfakcja ze zwycięstwa. Pozdrawiam!

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.