Totalne Barbarzyństwo
Szczegóły
- Autor
- Krzysztof Sz
- Rozmiar
- Średnia (75x75)
- Poziom trudności
- Średnio zaawansowany
- Język
- Polski
- Podziemia
- Tak
- Woda
- Kontynenty
- Fabuła
- Nie
- Warunki wygranej
- Pokonanie wszystkich wrogów, lub bycie jedynym posiadaczem miast przez 3 dni z rzędu.
- Warunki przegranej
- Utrata wszystkich miast i armii.
- Graczy ludzkich
- 4
- Graczy komputerowych
- 1
- Wyświetlono szczegóły
- 359 razy
- Pobrano
- 84 razy
- Średnia ocena
- 5.5000000000000000
Mapa nadaje się tak do gry jedno jak i wieloosobowej. Przy grze wieloosobowej trzeba mieć na uwadze, że nie zastosowałem tu zasady ,,lustrzanego odbicia”, gdzie każdy z graczy ma na swych terenach startowych dokładnie takie same bonusy, możliwości wzmacniania się. Z drugiej strony raczej żaden z graczy nie dostaje na start wyraźnej przewagi nad pozostałymi graczami.
Każdy z 4 grywalnych kolorów (czerwony, niebieski, zielony i pomarańczowy) to stronnictwo barbarzyńców. Mapa daje jednak możliwości rozwoju w magii. Są też miasta inne niż twierdze.
Gracz czerwony startuje na środku mapy, z trzech stron jest otoczony przez wrogów a jego miasto ma wysoki priorytet SI. Rekompensaty niekorzystnego położenia to: każdy czerwony bohater pierwszego poziomu na polu przed miastem startowym dostaje szkołę magii na poziomie zaawansowanym. Miasto zaczyna z budynkiem ,,zagrody”. Przed miastem leży zwój z zaklęciem ,,portal miejski" a przed trzema kolorowymi wrogami bronią bramy w których stacjonuje po 25 ogrzych magów.
Gracz seledynowy nie jest grywalny, nie będzie uczestniczył w grze. Służy tylko jako narzędzie do prawidłowego działania pewnych rozwiązań.
Gracze sterowani przez komputer są różnorako i solidnie wzmacniani.
A o co konkretnie chodzi w tym scenariuszu? Jest to typowa w mechanice i celach mapa eksploatacyjno bitewna bez fabuły. Postarałem się zastosować tutaj rozwiązania które wywyższają ten scenariusz z poziomu absolutnej sztampy i raczej to mi się udało. Gracz nie ma jednak co liczyć na jakieś herosowe rewolucje. Sam bym sobie za tą mapę wystawił solidne 5, a jaka będzie twoja ocena?
Komentarze
Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.
Cześć! Bardzo fajna mapa więc daję najwyższą ocenę.
Niestety jest w niej jakiś błąd a polega on na tym ,że jeśli zaatakuje nas przecwnik kontrolowany przez komputera (może to być nawet zwykły bohater neutralny ,których jest pełno) a nasz bohater ma pierwszy poziom i się poddamy to w następnej kolejce dostajemy spore bonusy za przegraną walke.
Bardzo łatwo jest to sprowokować bo wystarczy ,że podejdziemy na źółty X pod przeciwnika i on nas sam wtedy zaatakuje,
Dodatkowo wejście na bagno ze strony niebieskiego jest łatwe do ominięcia. Wystarczy ,że zbierzemy surowiec i zrobimy akcje rozdzielenia wojska - przesunięcie armii na dolne miejsce (sloty) to omijamy tym sposobem przeciwnika.
Poźniej opiszę plusy tej mapy bo póki co dalej gram nią na różne sposoby ale ogólne wrażenia są całkowicie pozytywne!
Dzięki za wychwycenie poważnego błędu, którego sam nie wykryłem. Dlatego właśnie fajnie kiedy mapę przetestuje ktoś inny niż jej autor i podzieli się uwagami. Chwila przejrzenia mapy w edytorze i już wiem na czym polega wspomniany błąd. Jest łatwy do naprawienia więc dziś lub jutro wyślę do krypty poprawioną wersję scenariusza.
Mapa zaktualizowana 14 czerwca 2025, poprawiono błąd z bonusem dla uciekających niedoświadczonych bohaterów gracza.
Mape jak narazie przeszedłem ponad 20 razy bo jest naprawdę fajna i dobrze wygląda i ma dobre mechaniki grałem zawsze na czempionie za pierwszym razem grałem bez wczytywania zajęło prawie czas do 5 miesiąca i jakieś 6 godzin jako czerwony
Wczytywać nie musiałem bo miałem zwój powrotem do miasta
+mapa dobrze wygląda(aż chce się grać), szczególnie podoba mi się bagno-> póżniej teren czerwonego->pomarańczowego ->zielonego->niebieskiego (aby nie było nie domówień to nadal bardzo dobrze wygląda)
za sam wygląd jak wygląda to 6/6 ocena
+podoba mi się pomysł że siedliska są zajęte przez co przyrost jest już od pierwszego dnia
+pomysł że siedliska żywiołaków wody są za garnizonami przez co nie da się ich brać codziennie przez karawane
+chatki misji mają ok rzeczy do kupienia ale głównie korzystałem z tej co można kupić Żeglarstwo np w 2 tygoniu od startu gry aby powykopywać puzzle na złodzieju
+łatwo do odróżnienia które stworzenia cię atakują na wodzie a które nie
+przez to że nie ma kopalni do których można wejść to nie ma za dużo miejsc gdzie można pochować górników lub przywoływaczy (np do rusałek) aby dawali w łatwy sposób surowce lub armie
+artefakty za różne stworzenia
+bramy misji na siedliskach o złoto są dobre
+bohaterowie którzy są na mapie są według mnie dobrze zbalansowani pod szybkie gry
+puszki pandory
+nagrody za chatki misji osiągniecia
+poukrywane rzeczy że trzeba używać klawisza V lub się dobrze przypatrzeć lub myszką polatać
+bonusy za start dla graczy
+mechanika z chłopami u zielonego + farmy że zmieniają kolor na szary
+mapa daje duże możliwości gdzie pójść lub co zrobić szczególnie czerwonemu a najmniej niebieskiemu przez za długi czas aby gdzieś dojść myśle że niebieski powinen mieć na start przynajmniej karawane zbudowaną to tylko moje przemyślnia. Ale mimo to nawet niebieski ma różne możliwości jak to zagrać
+zbudowanie z puszki pandory pewnego budynku początkowo szukałem na mapie bo myślałem że jest to na zasadzie jak w kampanii pierwszej misji natury gdzie usuwało drzewa :)
+garnizony
+na niektóre wyspy aby wylądować to trzeba rozdzielić wojska a nie jak zwykle myszką wylądować to mi się spodobało
+- nie wiem czy to specjalnie zrobione ale na mapie w miejscu 66 135 2 trzeba rozdzielać wojska aby przedostać się na drugą strone aby tamte różne rzeczy zebrać, mi osobiście się to podoba ale dałem tak bo nie wiem czy to specjalnie było tak zrobione czy niechcący
-ten błąd co napisał RobertTrebor to nadal istnieje jeśli uciekniesz do miasta o nazwie Alleluja bo porównująć starą wersje do nowej to wszystkie zdarzenia zostały przesunięte oprócz tego miasta
-te zdarzenia skoro zostały przesunięte dla komputerów można było zrobić nowe tak jak było wcześniej tylko dla graczy ludzkich bo mimo wszystko wtedy było lepiej bo dla nowych graczy może być mylące bo musisz stanąć jedną kratkę jeszcze dalej niż pod miasto podejść. Mi osobiście nie robiły aż takiej różnicy ale zwracam uwagę na to
-u pomarańczowego w chatce misji jest napisane że artefakt się losuje co tydzień pierwszego tygodnia ale tak naprawdę to artefakt się losuje w sensie że da się kupić w 2 dniu i się losuje co tydzień w tym drugim dniu bo w pierwszym to będzie ten stary przedmiot
jak bohater lub jednostka komuś gdzieś się zablokuje np na skrzyni u zielonego na niziołku to wystarczy rozdzielić tą armie że twoją armie przesuwasz na dół i jesteś wolny tak samo działo na bramach misji lub garnizonach
Mapa ogólnie staje się łatwa w tym sensie że masz sporo złota jak kupisz najemnika i zaczniesz jak najszybciej robić siedliska z złotem bo kupujesz go za 7 tysięcy +50 klejnotów a zyskujesz przynajmniej z 22 tysięcy lub 40 zależy jak się wylosują. Jeśli by kosztował np 100 klejnotów lub rusałki by dawały nie 30 a np 20 klejnotów to musiałbyś np poczekać z zakupem na niego z dodatkowe 2-3 dni ale przez to że te ten najemnik ma słabą armie to do niczego innego się nie nadaje to akurat na plus (na czempionie ma on jakieś 600 piratów)
jeśli chodzi o bonusy:
to myślę że na start najszybsze tempo dają czerwonemu ale to jest bardzo losowe ale jak się wylosuje odpowiedni i odpowiednie magie to ma najlepszy bonus na start
a pomijając ten losowy bonus to następny jest gracz zielony później pomarańczowy i na samym końcu niebieski
a nie licząc tempa gry to nie ma to większego znaczenia
gdyby nie te błędy dałbym 6
To było bez wczytywania:
mój najlepszy czas w tej mapie to czerwony gracz 6 bohaterów +przywołanie(umiejętność nie magia) rusałki(331) szedłem (chociaż się nie przydała bo nie było jej za dużo ze względu na czas gry) 2 miesiąć 2 tydzień 2 dzień pokonałem ich tak szybko że nie dało im zamku na tych wyspach.
na każdy atakowany garnizon miałem 200 many bohaterami (mikstury many kupione +1-2 mikstury nieśmiertelności na każdym bohaterze ale mniej więcej to 84 tysiące wydane było na nie złota(morze z desek wyzbierane do 3 tygodnia)
za budynki mnichów(pokonane przywołaniem jednorożca) trafił się teleport w zwoju a przewodnik, rój os,lotne piaski, żywiołak wody i elf z zamków
i tak na koniec napisze to nie dotyczy tej mapy a herosi komandosi nie udało mi się przejść bo tych golemów co kupiłem za rtęć schowałem od razu do garnizonu bo inna armia musiała się rozdzielić a przeoczyłem informacje że nie da się tam wychodzić z garnizonu przez co grałem z 6 miesięcy i właśnie nie mogłem ponownie kupić golemów aby zebrały tam chyba niebieski klucznik, co uniemożliwiło przejście mapy ale mapa była ok za jakiś czas myślę że ją zagram
nie mogę edytować tamtej wiadomości ale zapomniałem wspomnieć o gargulcach u pomarańczowego że nie warto tam iść bo sam musisz oflagować ten budynek a na początku są ważniejsze rzeczy do roboty niż zajmowanie tego budynku i jest iż za mało aby cokolwiek zmieniły najlepiej aby od początku były seledynowe ale np pilnowane przez coś