Odrodzenie magii

Szczegóły

Autor
ToWeRH3
Rozmiar
XL (144x144)
Poziom trudności
Niemożliwy
Język
Polski
Podziemia
Tak
Woda
Wielki Kontynent
Fabuła
Nie
Warunki wygranej
pokonanie wszystkich wrogów
Warunki przegranej
upływ czasu
Graczy ludzkich
5
Graczy komputerowych
2
Wyświetlono szczegóły
831 razy
Pobrano
352 razy
Średnia ocena
5.5000000000000000

Magowie, którym ograniczono wolność i dostęp do magii, walczą o odzyskanie swojej pozycji w królestwie. Ich przeciwnikiem będą królewskie wojska, które już od początku mają dużą przewagę nad magami. Dodajmy do tego waleczne plemię orków, które próbuje wykorzystać królestwo osłabione wewnętrznymi utarczkami i już robi się niezły "kocioł".
Od Autora (uwaga, dalej mogą być spoilery):
Zamysł na mapę zrodził się w mojej głowie już dawno. Dopiero niedawno przeszedłem do etapu realizacji. W pierwotnych zamiarach, w gildiach nie miało być w ogóle zaklęć. Wszystkie zaklęcia miały być na mapie, pod postacią zwojów (im mocniejszy czar, tym silniejsi jego strażnicy strzegący zwoju). Uznałem jednak, że to dość wątpliwy pomysł. Po pierwsze w aktywnym ekwipunku bohatera mogło by się znaleźć max 5 zwojów. A jeśli gracz chciałby część ekwipunku uzupełnić innymi artefaktami, to oznaczało by że podczas walki używali byśmy max 2-3 czarów. Walki pewnie były by monotonne. Po drugie, mam wątpliwości czy AI byłby na tyle sprytny, żeby przed każdą walką zmieniać zwoje, dostosowując się do sytuacji na mapie. Stąd pomysł wyewoluował w kierunku tego co mamy obecnie. W gildiach dostępność czarów jest ograniczona, pełną ich pulę zdobędziemy dopiero po przejęciu zamków przeciwnika. Przy okazji zrodził się w mojej głowie pomysł plemienia orków, które całkowicie zrezygnowało z posługiwania się magią (oczywiście w późnym etapie, oni także będą mogli posługiwać się magią, stąd wyzwanie dla gracza, czy levelując bohatera brać umiejętności magiczne licząc na później zdobyte czary, czy skupiać się tylko na talentach walki). Nie wiem czy taka koncepcja przypadnie graczom do gustu, ale zamysł wydaje mi się dość ciekawy.
Myślę, że dość szybko ogarniecie kto i jaki zestaw czaru powinien mieć dostępny w gildiach, więc gdyby gdzieś pojawił się czar, który nie powinien być, dawajcie znać.
W reckach piszcie też jakim kolorem, jakim zamkiem i na jakim poziomie trudności graliście i czy uważacie mapę za zbyt trudną/łatwą. Pozwoli mi to ocenić dobór poziomu trudności w następnych moich mapach.

Komentarze

2021-11-03 09:12:36
Ocena: brak

Wiem, że mapa wisi tu dopiero od jakiś dwóch tygodni, ale czy ktoś już może ją ukończył? Albo jest na takim etapie, żeby podzielić się spostrzeżeniami? Zżera mnie już ciekawość i nawet dobrze uzasadnioną jedynkę przyjąłbym z pokorą ;)
Pozdrawiam

2021-11-12 20:24:22
Ocena: 5

jeszcze walczę z tą mapą dość ciężka gdyż jak już się wejdzie na strefę necro to tak samo wchodzi do mnie. gdzie przy wyjściu nawet jakiegoś jego "szczura" nie mogłem ubić. (fakt brak czarów). i dużo miejsce statystyki. jedynym takim błędem to lvl przejscia bram. bo AI czasem nie wychodzą z swojej pierwszej strefy do 3 miecha. 10lvl jest dość na styk. ale mapa ciekawa ze właśnie trzeba kombinować jak ją przejść.

2021-11-12 22:39:35
Ocena: brak

a jednak jest limit czasu. i trzeba czekać na AI bo inaczej nie ma jak się ruszyć ja tylko ja na celowniku.

2021-11-13 01:11:38
Ocena: brak

Ze strefy nekro jest przejście do innych graczy "ludzkich". Poszukaj dobrze ;)
AI nie wychodzi ze swoich stref. Jesteś któryś z kolei, co mi zwraca na to uwagę. Trochę dziwne, bo ja testowałem mapę (wprawdzie na kodzie "go solo", właśnie po to żeby zobaczyć jak sobie radzi komp) i każdy przechodził 10 levelowego strażnika na początku drugiego miesiąca, a mniej więcej w połowie trzeciego już jeden lub dwóch przechodziło do strefy nekro.
Mówisz, że nekro ciężkie jest do pokonania? No to dobrze, że przed publikacją mapy trochę go zdowngrade'owałem ;D Bo w pierwotnej wersji miał dodatkowe eventy z ekstra wojskiem i od startu zaznaczone siedliska 7levelu.
A grasz przez hota czy sod?

2021-11-13 21:34:12
Ocena: brak

gram przez hotę. a AI nie raz spoko idzie a nie raz się zawiesza. teraz juz jestem na etapie "wina" tylko dobić wszystkich ale mam jeszcze 1,5miecha :) tylko to ze trzeba czekać na AI aż któryś wyjdzie bo bez tego nnecro nie pozwoli przejść. ogólnie myślę ze najłatwiej blue bo ma klona bo ze szczurkami necro sobie radzi. (jak czerwonym grałem jako pierwszy to nawet szczurka necro nie mogłem ubić albo większość traciłem bo blind na nic na necro ) spróbuje jeszcze twierdzą bo wydaje się najciężej do przejścia. ale sobie wyłączę limit czasu bo może być go mało :D
a tak podsumuwująć mapka fajna i warta pogrania ważne ze trzeba jednak poznać mapę bo nie da się przejść za pierwszym "przysiadem" :)) to czekam na następną twoją mapkę chętnie przetestuje :)

2021-11-13 23:39:21
Ocena: brak

Mapa była robiona i testowana w SoD. Więc może problemy z wychodzeniem AI wynika z tego, że grasz przez HotA (?), bo w końcu w obu wersjach AI jest trochę inny. Zagraj na "czystym" SoD i daj znać, czy tu też problem się powtarza.
No i czekam na opinie po grze twierdzą :))

2021-11-14 11:47:25
Ocena: 6

The map is relly great!!! This is the best map I've played lately. Won it on day 8.3.2, 200%. I see only one way to win it in time - start from Water magic with the Castle. If there is no Castle on the map, then it is impossible to win it (or very very hard and takes a long time).

2021-11-14 16:41:02
Ocena: brak

Finish twierdzą :) ale jest dużo trudniej niż castelem na niebieskim. miałem wyłączony limit ale bym się zmieścił na styk 8miech 4 tyg. :D

2021-11-15 10:22:45
Ocena: brak

@leszek151, czyli twierdza jest do ogrania, a czas na wykonanie misji optymalny (trochę zmusza gracza do pośpiechu, ale nie jest nieosiągalny).
W ogóle ta mapa pokazuje, że magia wody nie jest taka kompletnie zła i bezsensowna ;D jak to się często na forach opisuje, albo jak to krąży obiegowa opinia wśród graczy ;)
Niestety, ale zasmucę Cię. Nowa mapa mojego autorstwa na pewno nie powstanie szybko. Brak mi póki co nowych pomysłów, a przede wszystkim brak jakiegokolwiek czasu, żeby nawet usiąść i zrobić kilka rundek jako gracz, a co tu dopiero mówić o żmudnym tworzeniu.
@Evgen, thank you for your positive feedback. On this map you can see that the magic of water is not completely bad and pointless (and you can often find such an opinion on forums in the statements of players). I was a little surprised that you use water magic so well. I thought you would choose earth magic more often and it would be easier to play.

2021-11-17 17:54:38
Ocena: brak

tak twierdza do ogarniecia. ale na pewno nie za pierwszym razem :D jak juz znałem mape co i gdzie i gdzie szukać to udało się ale ledwo zdarzyłem jezeli chodzi o czas mapy. ale nie ma co tego zmieniać bo wtedy bedzie ludzi ciekawiło jak to ogarnąć :)

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.