Ewolucja

Szczegóły

Autor
Piotras
Rozmiar
XL (144x144)
Poziom trudności
Niemożliwy
Język
Angielski
Podziemia
Tak
Woda
Brak/nieznacząca
Fabuła
Tak
Warunki wygranej
pokonanie wszystkich wrogów
Warunki przegranej
utrata wszystkich bohaterów i zamków
Graczy ludzcy
1
Gracze komputerowi
7
Wyświetlono szczegóły
134 razy
Pobrano
87 razy
Średnia ocena
0

Mapa powstała jako spełnienie wizji próby pokonania słabszymi potworami silniejszych zaczynając od chłopa, a kończąc na błękitnym smoku (stąd nazwa mapy). Zasada jest prosta - jeśli jesteś w stanie pokonać silniejszą jednostkę, to ta przyłączy się do Ciebie i przy jej użyciu możesz walczyć z jeszcze silniejszymi.
Przy przekuwaniu tej wizji w realną mapę zmieniona została jednak koncepcja zupełnej liniowości w pewną dowolność, tj. Gracz ma do dyspozycji wszystkie stwory z 1 poziomu na raz i sam decyduje w jakiej kolejności rozwija siłę swojej armii i które walki w ogóle chce podjąć. Potem przechodzi do sekcji z potworami z 2 poziomu itd. Wszystkie walki nie są absolutnie konieczne, a właściwy wybór kolejnych jednostek może znakomicie skrócić czas przejścia tej części mapy. Nadmiarowe stworzenia ze swojej armii można składać na ołtarzach ofiarnych, aby przyspieszyć rozwój bohatera. Niektóre stworzenia są w stanie czegoś nauczyć głównego bohatera (wtedy obok nich znajduje się jedno puste pole, na które trzeba wejść). Można zdobyć wszystkie 8 umiejętności , a zdobyte doświadczenie przeznaczać tylko na rozwój już nauczonych, co również przyspieszy rozwój bohatera. Niezbyt cenione umiejętności nie zostały jednak dodane (krasnolud nie nauczy odporności, złoty golem finansów, ani złe oko sokolego wzroku, spokojnie).
Druga część mapy powstała jako efekt innego pomysłu, tj. rozpoczęcie normalnej mapy XL "wszyscy na wszystkich", ale z jednym błękitnym smokiem (chyba, że Gracz da radę uratować więcej jednostek!). Żeby jednak nie było za łatwo, wrogowie są już przecież od kilku tygodni rozwinięci w momencie rozpoczęcia rozwoju miasta przez Gracza. Biom Gracza jest zamknięty i tylko on może zdecydować o momencie jego opuszczenia. Jednak im później się zdecyduje, tym mniej artefaktów zostanie do zdobycia na mapie, a smoczych utopii jest kilka!
Mapę da się spokojnie ukończyć na najwyższym poziomie trudności nawet pokonując wszystkie potwory (zajmuje to prawie 2 miesiące), choć wtedy przeciwnicy mogą już mieć potężne artefakty na sobie i z niektórymi może być wtedy pewien problem.
Mapa jest w języku angielskim, żeby uniknąć problemu z polskimi znakami w tekstach fabularnych. Do całej koncepcji została dorobiona namiastka względnie zabawnej fabuły, aby nieco urozmaicić rozgrywkę.

Komentarze

Zarejestruj się i zaloguj, aby dodać komentarz. To potrwa tylko chwilę.